| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Pazarlama ilkeleri ile ilgili temel kavram ve ilkeleri tanımlayabilir. |
PÇ-3 Sağlık alanındaki işletmecilikle ilgili bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişkileri açıklayabilir. |
PÇ-3 Sağlık alanındaki işletmecilikle ilgili bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Pazarlama yöneticilerinin uygulayabildiği pazarlama karması stratejilerini açıklayabilir. |
PÇ-13 Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. PÇ-14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Pazarlama kavramı, gelişimi, pazarlama ve çevre arasındaki ilişkiler, pazar bölümlendirme, konumlandırma ve hedef pazarın seçimi, pazarlama karması
|
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Pazarlama İle İlgili Kavramlar |
Anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 2 |
Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama |
Anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 3 |
Pazarlama Planlaması |
Anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 4 |
Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri |
Anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 5 |
Sağlık Hizmetlerinde Tüketici Davranışları |
Anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 6 |
Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Araştırmaları |
Anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 7 |
Pazarlama Bilgi Sistemi |
Anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Pazarlama Karması Elemanları |
Anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 10 |
Sağlık Hizmetlerinde Ürün Geliştirme |
Anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 11 |
Sağlık Hizmetlerinde Dağıtım Kararları |
Anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 12 |
Sağlık Hizmetlerinde Fiyatlandırma |
Anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 13 |
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma |
Anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 14 |
Satın Alma Karar Süreci |
Anlatım, tartışma, soru-cevap |
| 15 |
Ölçme ve Değerlendirme. |
Tartışma, soru-cevap |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Tengilimoğlu, D. (2014). Sağlık hizmetleri pazarlaması. Siyasal Kitabevi. |
| 2 |
Altunışık, R., Özdemir, Ş., & Torlak, Ö. (2004). Modern pazarlama. Değişim Yayınları. |
| 3 |
Mucuk, İ. (2011). Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 17. Basım, İstanbul. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders Kitapları, Yardımcı Kitaplar, PowerPoint Sunumları |