|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | CEM OKAN ÖZER (cemokanozer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere uygulamalı istatistiğin prensipleri öğretmek, basit istatistiksel yöntemleri uygulatmak ve sonuçları yorumlatmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilimsel araştırma sonuçlarını yorumlayabilir |
PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Nitelikli araştırma planlama, uygulama ve sonuçları analiz etme bilgi ve becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Özet istatistikleri hesaplayabilir |
PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Nitelikli araştırma planlama, uygulama ve sonuçları analiz etme bilgi ve becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Başlıca dağılım tiplerini ve özelliklerini yorumlayabilir |
PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Nitelikli araştırma planlama, uygulama ve sonuçları analiz etme bilgi ve becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Hipotez kurabilir |
PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Nitelikli araştırma planlama, uygulama ve sonuçları analiz etme bilgi ve becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Farklı değişken tipleri arası ilişkileri analiz edebilir |
PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Nitelikli araştırma planlama, uygulama ve sonuçları analiz etme bilgi ve becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Kalite kontrol tablosunu yorumlayabilir |
PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Nitelikli araştırma planlama, uygulama ve sonuçları analiz etme bilgi ve becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Temel istatistiki dağılımlar, hipotez testleri, uygulamalar | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Temel Kavramlar | Anlatım, Uygulama, Uzaktan Eğitim |
| 2 | Veri özetleme, Tanımlayıcı İstatistikler | Anlatım, Uygulama, Uzaktan Eğitim |
| 3 | Binom dağılımı, Poisson Dağılımı | Anlatım, Uygulama, Uzaktan Eğitim |
| 4 | Normal Dağılım ve Özellikleri, z dönüşümü | Anlatım, Uygulama, Uza |
| 5 | Örnekleme Dağılımı, Güven Aralığı tahmini | Anlatım, Uygulama, Uzaktan Eğitim |
| 6 | Hipotez testi, z testi, t testi | Anlatım, Uygulama, Uzaktan Eğitim |
| 7 | Bağımsız iki grup t testi | Anlatım, Uygulama, Uzaktan Eğitim |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bağımlı iki grup t testi | Anlatım, Uygulama, Uzaktan Eğitim |
| 10 | Korelasyon ve Regresyon Analizi | Anlatım, Uygulama, Uzaktan Eğitim |
| 11 | Ki-kare testi | Anlatım, Uygulama, Uzaktan Eğitim |
| 12 | İki oran z testi | Anlatım, Uygulama, Uzaktan Eğitim |
| 13 | Veri Güvenilirliği | Anlatım, Uygulama, Uzaktan Eğitim |
| 14 | Kalite kontrol tabloları | Anlatım, Uygulama, Uzaktan Eğitim |
| 15 | Genel Uygulama | Anlatım, Uygulama, Uzaktan Eğitim |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Biyoistatistik (Prof. Dr. Ismet KAN Biostatistics, Nobel Publications,2006) | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 14 | 56 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 115 | ||