|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KEMAL ŞEN (kemalsen@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Temel gıda bileşenlerinin metabolizması ve metabolik enerjiye dönüşümü; gıda bileşenlerinin beslenme sağlığı ve gelişim açısından önemi ve gıda maddelerinin işlenmesi sırasında meydana gelen temel biyokimyasal tepkimelerin incelenmesi. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Gıda maddelerinin temel bileşimlerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-5 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Biyokimyasal tepkimeler ve metabolizmayı açıklayabilir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-5 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Besin maddelerinin enerjiye dönüşümünü açıklayabilir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-5 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Karbonhidrat metabolizmasını açıklayabilir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-5 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Lipit metabolizmasını açıklayabilir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-5 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Protein metabolizmasını açıklayabilir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-5 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-7 | Canlı organizmalarda lipit ve protein sentezini açıklayabilir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-5 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-8 | Genetik bilgi aktarımı ve DNA replikasyonunu açıklayabilir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-5 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Gıda maddelerinin temel bileşim öğeleri, biyokimyasal tepkimelerde enerji ve metabolizma, karbonhidrat, protein ve yağların metabolizması, genetik bilgi aktarımı, protein sentezi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Biyokimya nedir? Gıda maddelerinin temel bileşim öğeleri: (1) Karbonhidratlar, (2) Lipidler, (3) Proteinler, (4) Enzimler, Koenzimler ve eser elementler | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 2 | Biyokimya nedir? Gıda maddelerinin temel bileşim öğeleri: (1) Karbonhidratlar, (2) Lipidler, (3) Proteinler, (4) Enzimler, Koenzimler ve eser elementler | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 3 | Biyokimyasal tepkimelerde enerji ve metabolizmaya genel bir bakış | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 4 | Karbonhidratların metabolizması, glikolizis, sitrik asit döngüsü | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 5 | Oksidatif fosforilasyon, pentoz fosfat metabolik yolu | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 6 | Yağ asitlerinin oksidasyonu, lipidlerin biyosentezi | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 7 | Ders tekrarı | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yağ asitlerinin oksidasyonu, lipidlerin biyosentezi | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 10 | Aminoasitlerin oksidasyonu, aminoasitlerin sentezi | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 11 | Aminoasitlerin oksidasyonu, aminoasitlerin sentezi | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 12 | Genetik bilgi aktarımı, DNA replikasyonu, | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 13 | Genetik bilgi aktarımı, DNA replikasyonu | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 14 | DNA replikasyonu | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 15 | Dersin değerlendirilmesi | Anlatım, tartışma veya uzaktan eğitim |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Aksoy, M. 2000. Beslenme Biyokimyası. Hatiboğlu Yayınevi, Ankara. | |
| 2 | Stryer, L. 1995. Biochemistry. New York: W.H. Freeman, 4th ed. | |
| 3 | Alais, C., Alais, C., Linden, G. 1991. Food biochemistry. New York: Ellis Horwood. | |
| 4 | Eskin, M. (Edt.). 1990. Biochemistry of foods. NewYork: Academic, 2th ed. | |
| 5 | Gözükara, E. M. 1997. Biyokimya. İstanbul: Nobel, 3.bsk., 2 cilt. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 85 | ||