|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GIDA MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NESİMİ AKTAŞ (naktas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrenciye gıda mühendisliği ile ilgili konularda elde ettiği bilgileri aktarabilme, bilgisi ölçüsünde yorumlamalar yapabilme ve elde ettiği verileri bilimsel bir alt yapı ile sunabilme yeteneği kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenci gelecekte çalışacağı sektör hakkında detaylı bilgi edinir. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-3 Nitelikli araştırma planlama, uygulama ve sonuçları analiz etme bilgi ve becerisine sahiptir. PÇ-5 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrar. PÇ-9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. PÇ-13 Gıda üretim prosesleri, kalite kontrolü, ürün kalitesinin artırılması, ürün geliştirme ve gıda analizleri alanlarında yeterli düzeyde bilgi ve beceriye sahiptir. PÇ-14 Gıda güvenilirliği açısından önem arz eden risklerin ortadan kaldırılması veya minimum düzeye indirilmesine yönelik bilgi birikimi ve uygulama becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Öğrenci problem çözme becerisi kazanır. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-12 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrar. PÇ-13 Gıda üretim prosesleri, kalite kontrolü, ürün kalitesinin artırılması, ürün geliştirme ve gıda analizleri alanlarında yeterli düzeyde bilgi ve beceriye sahiptir. PÇ-14 Gıda güvenilirliği açısından önem arz eden risklerin ortadan kaldırılması veya minimum düzeye indirilmesine yönelik bilgi birikimi ve uygulama becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Öğrenci planlama, uygulama ve yorum yapma becerisi kazanır. |
PÇ-1 Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahiptir. PÇ-2 Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. PÇ-4 Modern teknik ve araçları seçer, kullanır ve bilişim teknolojilerinden etkin biçimde yararlanır. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-10 Proje hazırlama ve değerlendirme bilgi ve yeteneklerine sahiptir. PÇ-13 Gıda üretim prosesleri, kalite kontrolü, ürün kalitesinin artırılması, ürün geliştirme ve gıda analizleri alanlarında yeterli düzeyde bilgi ve beceriye sahiptir. PÇ-14 Gıda güvenilirliği açısından önem arz eden risklerin ortadan kaldırılması veya minimum düzeye indirilmesine yönelik bilgi birikimi ve uygulama becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Gıda Mühendisliği alanında tasarım esaslı bir konuyu kütüphane, bilgisayar ve/veya laboratuvar destekli çalışmalarla araştırmak, deneme planı hazırlamak, yayın hazırlama ilkeleri doğrultusunda yazmak ve sözlü olarak sunulmasına yönelik kapsamlı bir proje hazırlamaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tanıtım | Görsel ve Sözlü sunum |
| 2 | Tanıtım | Görsel ve Sözlü sunum |
| 3 | Öğrenci Sunumları | Görsel ve Sözlü sunum |
| 4 | Öğrenci Sunumları | Görsel ve Sözlü sunum |
| 5 | Öğrenci Sunumları | Görsel ve Sözlü sunum |
| 6 | Öğrenci Sunumları | Görsel ve Sözlü sunum |
| 7 | Öğrenci Sunumları | Görsel ve Sözlü sunum |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Öğrenci Sunumları | Görsel ve Sözlü sunum |
| 10 | Öğrenci Sunumları | Görsel ve Sözlü sunum |
| 11 | Öğrenci Sunumları | Görsel ve Sözlü sunum |
| 12 | Öğrenci Sunumları | Görsel ve Sözlü sunum |
| 13 | Öğrenci Sunumları | Görsel ve Sözlü sunum |
| 14 | Öğrenci Sunumları | Görsel ve Sözlü sunum |
| 15 | Öğrenci Sunumları | Görsel ve Sözlü sunum |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 8 | 1 | 20 |
| 5.Rapor | 8 | 1 | 20 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 99 | ||