|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH ABANOZ (fatihabanoz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Atatürk ilke ve inkılaplarını kavrayabilir tartışabilir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk inkılâbının tarihî köklerine inerek, Atatürk inkılâplarını bilinçli bir şekilde tanımlayabilir. |
PÇ-1 Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşu ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Atatürk ilke ve inkılaplarını açıklayabiir |
PÇ-1 Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşu ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Lozan ile elde edilen kazanımları değerlendirir |
PÇ-1 Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşu ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Lozan Barış Antlaşması önemi ve sonuçları,Türk İnkılâp hareketleri,Siyasi alanda yapılan inkılâplar Hukuk alanında -eğitim ve kültür alanında yapılan inkılâplar Sosyal alanda- ekonomik ve sağlık alanında yapılan inkılâplar Atatürk dönemi Türk dış politikasına giriş Türk dış politikasının temelleri 1923–1932 dönemi Türk dış politikası, 1932–1938 dönemi Türk dış politikası,Montrö Boğazlar sözleşmesi ve Hatay Meselesi, Türk inkılâbının dayandığı temel ilkeler ( Atatürk ilkeleri) Türk inkılâbının dayandığı temel ilkeler ile Atatürk inkılâplarının karşılaştırılıp bütünleyici ilkelerin değerlendirilmesi,II.Dünya Savaşı-Tüm dönemin tekrarı ve değerlendirilmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Lozan antlaşması | Anlatma, Soru-Cevap |
2 | Siyasi hayatta İnkılaplar | Anlatma, Soru-Cevap |
3 | Ekonomik İnkılaplar | Anlatma, Soru-Cevap |
4 | Hukuk Alanında Yapılan İnkılaplar | Anlatma, Soru-Cevap |
5 | Sosyal Hayatta İnkılaplar | Anlatma, Soru-Cevap |
6 | Kültürel hayatta inkılaplar | Anlatma, Soru-Cevap |
7 | Musul Meselesi | Anlatma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Montrö Boğazlar Sözleşmesi | Anlatma, Soru-Cevap |
10 | Hatayın Anavatana katılması | Anlatma, Soru-Cevap |
11 | 1923-29 arası Dış Politika | Anlatma, Soru-Cevap |
12 | 1929-1938 arası Dış politika | Anlatma, Soru-Cevap |
13 | II.Dünya Savaşı Dönemi Türkiye | Anlatma, Soru-Cevap |
14 | Demokrat Parti Dönemi Türkiye | Anlatma, Soru-Cevap |
15 | Atatürkün Hayatı | Anlatma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Yüksek Öğretim Kurumu I,II | |
2 | Nutuk | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, Bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |