|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMEL KAÇAR (emelkacar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYBEY İMAMOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tohum üretimi, koşulları, depolanması, tohumluk testleri ile ilgili prensipler ve uygulamaları çalışmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tohum üretimini öğrenebilir. |
PÇ-7 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahiptir. PÇ-12 Bitkisel üretimde iklim değişiklikleri ve bölgelere göre alternatif ekim nöbeti sistemleri hakkında bilgi sahibidir. PÇ-14 Edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenirliliği ve güncelliğini değerlendirebilir. PÇ-18 Güncel olay ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Tohum üretimi, koşulları, depolanmasını öğrenebilir. |
PÇ-14 Edindiği bilgilerin doğruluğu, güvenirliliği ve güncelliğini değerlendirebilir. PÇ-19 Uygulama çalışmalarında bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi ve arttırılması. PÇ-23 Tıbbi ve aromatik bitkilerin tüketimi ve ticareti hakkında bilgi sahibidir. |
|
DÖÇ-3 | Tohumluk testleri ile ilgili prensipler ve uygulamaları çalışabilir. |
PÇ-11 Tarımsal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ve kullanımına engel olabilecek sorunları çözer. PÇ-12 Bitkisel üretimde iklim değişiklikleri ve bölgelere göre alternatif ekim nöbeti sistemleri hakkında bilgi sahibidir. PÇ-13 Tarımsal üretim ve pazarlamada sorunlar ve çözüm önerileri hakkında bilgiye sahiptir. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tohumculuğun önemi. Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin tohumculuk standartları, tohumluk kademeleri ve tohum üretimi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin yeri ve önemi | anlatım soru ve cevap |
2 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin kullanım alanları | anlatım soru ve cevap |
3 | Tıbbi bitkilerde tohum üretiminde kullanılan teknik terimler ve yerli tohumların önemi | anlatım soru ve cevap |
4 | Tıbbi bitkilerde üreme (Eşeysiz ve eşeyli üreme) | anlatım soru ve cevap |
5 | Tıbbi bitkilerde üreme (Eşeysiz ve eşeyli üreme) | anlatım soru ve cevap |
6 | Tohum üreticisi ve yetiştiricisi | anlatım soru ve cevap |
7 | Tıbbi ve Aromatik Bitkilerinin Üretiminin Geliştirilmesi İçin Genel Öneriler | anlatım soru ve cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hasat | anlatım soru ve cevap |
10 | Tohum Ayırma | anlatım soru ve cevap |
11 | Tohum İşleme | anlatım soru ve cevap |
12 | Tohum kurutma, temizleme ve depolama | anlatım soru ve cevap |
13 | Tohum kurutma, temizleme ve depolama | anlatım soru ve cevap |
14 | Tıbbi bitkilerde tohum üretimi (Kekik, adaçayı, melisa vb) | anlatım soru ve cevap |
15 | Tıbbi bitkilerde tohum üretimi (Kekik, adaçayı, melisa vb) | anlatım soru ve cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tohumluk ve Tohumculuk Temel İlkeler ve Teknoloji Prof. Dr. Celal Er Nobel Yayın Dağıtım | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |