|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZAHİDE BAYER ÖZTÜRK (z.ozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Seramik malzemelerin üretimi, kullanılan hammaddeler, karakteristik özelliklerini ve uygulama alanları hakkında öğrencileri bilgilendirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Seramik malzemeleri sınıflandırabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Seramik malzemelerin üretiminde kullanılan hammaddeleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Seramiklerin üretim yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Seramiklerin malzemelerin özelliklerini değerlendirebilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Seramik malzemelerin kullanım alanlarını örneklendirebilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 | Kullanım alanı ile malzeme performans ilişkisini belirleyip malzeme seçimi yapabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Genel bilgiler ve tanımlar. Seramik hammaddelerin sınıflandırılması, Seramik İşlemler ve Ürünler, Kristal Fiziği, Killer, Feldspatlar ve Diğer Flakslarla Diğer Mineraller, Su Katı Sistemleri, Şekillendirme Usulleri, Kurutma ve Pişirme İşlemleri, Glazürler, Emayeler, Dekoratif İşlemler, İnce Seramikler, Refrakterler ve İzalatörler, Abrazifler, Seramik inşaat malzemeleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Seramik Malzemelere Giriş | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi (Uzaktan Eğitim) |
2 | Seramiklerin Kristal Yapıları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi (Uzaktan Eğitim) |
3 | Seramik Malzemelerin Sınıflandırılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi (Uzaktan Eğitim) |
4 | Seramik Hammaddeler ve sınıflandırılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi (Uzaktan Eğitim) |
5 | Seramik Hammaddeler ve Hesaplamalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi (Uzaktan Eğitim) |
6 | Seramik Malzemelerin Üretim Yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi (Uzaktan Eğitim) |
7 | Sinterleme Mekanizmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi (Uzaktan Eğitim) |
8 | Ara Sınav | |
9 | Porselen ve Porselenin Özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi (Uzaktan Eğitim) |
10 | Glasses and Structural properties of glasses | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi (Uzaktan Eğitim) |
11 | Cam üretimi ve Camın kimyasal ve Fiziksel Özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi (Uzaktan Eğitim) |
12 | Seramik Sırlar ve Seramik sırların üretimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi (Uzaktan Eğitim) |
13 | Seger Formülasyonu ve Frit | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi (Uzaktan Eğitim) |
14 | Emaye ve Emaye Üretimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi (Uzaktan Eğitim) |
15 | Seramik Faz Diyagramları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi (Uzaktan Eğitim) |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Doç.Dr.Murat Bengisu, 2011, Seramik Bilimi ve Mühendisliği, Nobel Yayınevi,Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | - | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 111 |