|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NİLÜFER KÜÇÜKDEVECİ (niluferkucukdeveci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
implant ve protez malzemeler hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Doğal (biyolojik malzemeler) ve yapay biomalzemeleri, aralarındaki farklılıkları açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Protez ve implant malzemeleri, implant malzemelerin özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Biyouyumluluk kavramını ve implant malzemelerin performansını açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Metalik implant malzemeleri bunların özelliklerini ve kullanım alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Diş metallerini, dişlerde kullanılan metalleri, hafızalı alaşımdan yapılan implant malzemeleri ve bunların özelliklerini ve kullanım alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 | Polimerik esaslı implant malzemeler, bunların özelliklerini ve kullanım alanlarını açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-7 | Seramik esaslı implant malzemeleri, bunların özelliklerini ve kullanım alanlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-8 | Biomalzeme – Doku etkileşimlerini (Korozyon, Aşınma v.b)) açıklayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tanımlar, Metalik İmplant Malzemeleri (Paslanmaz Çelikler, Kobalt Esaslı Alaşımlar, Titanyum Alaşımları), İmalat ve Şekillendirme Prosesleri, Mekanik ve Korozyon Özellikleri, İşçilik Alaşımları, Seramikler, İmplant Malzemelerde Karşılaşılan Hasar Tipleri, Canlı Dokular, İskelet Sistemi, Kemik, Kıkırdak (Zamana Bağlı Davranış, Yapısı ve Özellikleri, Anizotropi ve Yaşlanmanın Etkileri) Kas, Ligamen. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Biomalzemelerin tanımı, doğal biomalzemeler (Biyolojik malzemeler) | Anlatım, soru-cevap, tartışma (Uzaktan Eğitim) |
2 | Biyomalzemede malzeme seçimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma (Uzaktan Eğitim) |
3 | Kristal yapılar | Anlatım, soru-cevap, tartışma (Uzaktan Eğitim) |
4 | Biyomalzemelerin Mekanik Özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma (Uzaktan Eğitim) |
5 | Biyomalzemelerin mekanik özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma (Uzaktan Eğitim) |
6 | Metal Biyomalzemeler | Anlatım, soru-cevap, tartışma (Uzaktan Eğitim) |
7 | Metal Biyomalzemeler | Anlatım, soru-cevap, tartışma (Uzaktan Eğitim) |
8 | Ara Sınav | |
9 | Biyoseramikler | Anlatım, soru-cevap, tartışma (Uzaktan Eğitim) |
10 | Biyoseramikler | Anlatım, soru-cevap, tartışma (Uzaktan Eğitim) |
11 | Polimerik biyomalzemeler | Anlatım, soru-cevap, tartışma (Uzaktan Eğitim) |
12 | Polimerik biyomalzemele | Anlatım, soru-cevap, tartışma (Uzaktan Eğitim) |
13 | Doğal Biyomalzemeler | Anlatım, soru-cevap, tartışma (Uzaktan Eğitim) |
14 | Biomalzeme – Doku etkileşimleri (Korozyon, Aşınma v.b) | Anlatım, soru-cevap, tartışma (Uzaktan Eğitim) |
15 | Biyomalzemelerin yüzey özellikleri ve analiz teknikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma (Uzaktan Eğitim) |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | An Introduction to Materials in Medicine, B.D. Ratner, A.S. Hoffman, F.J. Schoen, J.E. Lemans, Academic Press, 1996 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | - | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 116 |