|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CEMAL ÇARBOĞA (ccarboga@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Geleneksel çelikler dışında üretilen üstün performanslı vasıflı çeliklerin temle üretim yöntemleri, ısıl işlem parametreleri ve uygulama alanlarının mühendis adaylarına verilmesidir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çeliklerle ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Çeliklerin özelliklerini açıklayabilir |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Çeliklerin ısıl işlemi ile ilgili çalışmaları yapabilir. |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Çeliklerin kullanım alanlarını açıklayabilir |
PÇ-9 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-5 | Uygulamada çeliklerin kullanımı ilgili çalışmaları tasarlayabilir. |
PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-6 | Çelik seçimini yapabilir. |
PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Alaşım elementlerinin Fe-C ikili denge diyagramına etkisi, değişik ülkelerde kullanılan çelik standartları, Sade karbonlu çelikler ve özellikleri, Alaşımlı çeliklerin çeşitleri, özellikleri ve kullanım .alanları, Paslanmaz çelikler; çeşitleri, özellikleri ve uygulama alanları, Takım çeliklerinin sınıflandırılması, özellikleri ve kullanım alanları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Alaşım elementlerinin Fe-C ikili denge diyagramına etkisi, | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Değişik ülkelerde kullanılan çelik standartları, | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Sade karbonlu çelikler ve özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Alaşımlı çeliklerin çeşitleri, | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Çeliklerin özellikleri ve kullanım alanları, | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Paslanmaz çelikler; | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Özel ostenitik çelikler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Martensitik paslanmaz çelikler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Dual fazlı çelikler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Maraging çelikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Çeşitli çeliklerin mekanik ve fiziksel özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Uygulama alanları, | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Takım çeliklerinin sınıflandırılması, | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Takım Çeliklerinin özellikleri ve kullanım alanları. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Structures and Properties of Engineering Materials, William F. Smith, McGraw-Hill, Inc., 0-07-59172-5, Singapur, 1993 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 12 | 1 | 10 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 5 | 1 | 5 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 114 |