|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMRE ÜSTÜN (emreustun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMRE ÜSTÜN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
aralıklar, üç sesli akorlar, tonalite kavramı, tam perdelik dizi, süsleme notları, diziler hakkında bilgi sahibi olma |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci Müzik Teorisi kavramlarını tanımlayabilir |
PÇ-1 Müzik ve Sahne Sanatları Bölümünü başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenci Müzik teorisini tanımlayabilir |
PÇ-3 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenci müzik kuramcılarını tanımlayabilir |
PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Müzik yazısında kullanılan işaretler, müzik yazım kuralları, Majör ve minör dizi, ölçü ve zaman, nüans işaretleri, müzikal anlatım terimleri, aralık, akorlar, tonalite, diziler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Anahtarlar | okuma,anlatım,seminer |
2 | aralık | okuma, anlatım, seminer |
3 | majör minör dizi | okuma, anlatım, seminer |
4 | Müzik ifade biçimleri | okuma, anlatım, seminer |
5 | temel dörtlü aralıklar | okuma, anlatım, seminer |
6 | Temel beşli aralıklar | okuma, anlatım, seminer |
7 | Uyumlu ve uyumsuz aralıklar | okuma, anlatım, seminer |
8 | Ara Sınav | |
9 | nüans işaretleri | |
10 | ölçü ve zaman | okuma, anlatım, seminer |
11 | müzikal ifade terimleri | |
12 | Hız basamakları | okuma, anlatım, seminer |
13 | tonalite | okuma, anlatım, seminer |
14 | Majör diziler | okuma, anlatım, seminer |
15 | Minör diziler | okuma, anlatım, seminer |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | MÜZİK TEORİSİ II, NAİL YAVUZOĞLU | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Nail Yavuzoğlu, Müzik Teorisi II |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 6 | 1 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | 8 | 1 | |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 1 | 1 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 61 |