|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ASLI SELMANPAKOĞLU (asliselmanpakoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEVDA TOKER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenci sesini doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanma becerisini kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci sesi doğru kullanabilir. |
PÇ-7 Çocuk şarkıları dağarcığını oluşturarak bu kapsamdaki ezgilere bir müzik aleti ile eşlik eder. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Öğrenci,sesi oluşturan ögeleri çözebilir. |
PÇ-3 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Öğrenci, sesini etkili kullanabilir. |
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrencinin, ritm duygusunu geliştirici örnek çalışmaların yapılması, hatasız ve güzel şarkı söylemesini sağlayacak şan eğitiminin verilmesi, | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin işlenişi hakkında genell bilgiler | Anlatım, grup çalışması |
2 | Bedensel, zihinsel gevşeme çalışmaları | Anlatım, grup çalışması |
3 | Solunum çeşitleri, nefes egzersisi | Anlatım, grup çalışması |
4 | Ses uygulamaları | Anlatım, grup çalışması |
5 | Eser uygulaması | Anlatım, grup çalışması |
6 | Eser uygulaması | Anlatım, grup çalışması |
7 | Eser uygulaması | Anlatım, grup çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eser uygulaması | Anlatım, grup çalışması |
10 | Eser uygulaması | Anlatım, grup çalışması |
11 | Halk şarkıları | Anlatım, grup çalışması |
12 | Okul şarkıları | Anlatım, grup çalışması |
13 | Eser uygulaması | Anlatım, grup çalışması |
14 | Eser uygulaması | Anlatım, grup çalışması |
15 | Eser uygulaması | Anlatım, grup çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Şan İçin Piyano Eşlikli Albüm,Gülşen Şimşek | |
2 | Metodik Şan Eğitimi ,Esin Özsan | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, Nota Tahtası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
3.Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
4.Sunum | 0 | 0 | 0 |
5.Rapor | 0 | 0 | 0 |
6.Seminer | 8 | 1 | 0 |
7.Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
8.Dönem Ödevi | 0 | 0 | 0 |
9.Proje | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 1 | 3 |
c) Performans Ödevi | 8 | 4 | 32 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | 0 | 0 | |
0 | 0 | 0 | |
Toplam İş Yükü | 90 |