|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ANIL ÇELİK (anilcelik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ANIL ÇELİK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; geçmişten günümüze kadar gelen dönem müziklerini ve sanatını inceleyen, dönem insanlarının elde ettiği müzik türlerini kazandırmaktadır. Bu dersin amacı; müzik, heykel, resim sanatlarının doğuşundan günümüze kadar, pek çok ülke ve toplumda ne tür ve ne şekilde yapıtlar vererek oluştuğu amaçlanmaktadır. Aynı zamanda sanat yapıtlarının ve onları inşa eden sanatçıların sanat anlayışlarını, hayatlarını müzik tarzlarını belirleyip değerlendirmeyi amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci, klasik dönem özellikleri çözebilir. |
PÇ-9 Sanatın ortaya çıkışını ve gelişimini bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenci, romantik dönem müziklerini tanıyabilir. |
PÇ-10 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Disiplinlerarası inceleme yapmanın önemini kazanabilir. |
PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Yeni yaklaşımları takip etme becerisi kazanabilir. |
PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; klasik dönem ve bestecileri- romantik dönem ve bestecilerinin hayatları, yaşam tarzları, müzik alanlarının incelenmesini kapsamaktadır. Bu ders; tarihi ve kültürel mirasın müzik ile harmanlamasının ortaya çıkmasını kapsamaktadır. Bu ders; derslerle ilgili verilerin yorumlanması ve sunulması aşamalarında; toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme bilincini kapsamaktadır. Bu ders; çalgısında öğrendiklerini o dönemin müzikleri ile harmanlayıp döneme uygun yorumlamayı kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Klasik Dönem | Yazma- Online Eğitim- |
2 | Klasik Dönemi hazırlayan akımlar | Yazma- Online Eğitim- Soru |
3 | Klasik Dönem Sanatçıları | Yazma- Online Eğitim- Tartışma |
4 | Klasik Dönem Sanatçıları | Yazma- Online Eğitim- |
5 | Klasik Dönem Sanatçıları | Yazma- Online Eğitim- |
6 | Klasik Dönem Sanatçıları | Yazma- Online Eğitim- Soru |
7 | Klasik Dönem Sanatçıları | Yazma- Online Eğitim- Soru- Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Romantik Dönem | Yazma- Online Eğitim- |
10 | Romantik Dönem Akımları | Yazma- Online Eğitim- |
11 | Romantik Dönem Bestecileri | Yazma- Online Eğitim- Projeksiyon |
12 | Romantik Dönem Bestecileri | Yazma- Online Eğitim- Projeksiyon |
13 | Romantik Dönem Sanatçıları | Yazma- Online Eğitim- Tartışma |
14 | Romantik Dönem Sanatçıları | Yazma- Online Eğitim- |
15 | Romantik Dönem Sanatçıları | Yazma- Online Eğitim- Soru |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | E.H.GOMBRICH "Sanatın Öyküsü" Remzi Kitabevi Yıl: 2016 | |
2 | Evin İLYASOĞLU" Zaman İçinde Müzik" Yapı Kredi Yayınları Yıl: 1994 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Defter- Not Tutma |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 2 | 2 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |