|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ASLI SELMANPAKOĞLU (asliselmanpakoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEVDA TOKER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Doğru,sesi koro ile kaynaştırıp bütünleştirme becerisi geliştirmek,ses eğitimi ile koroya kazandırılan teknik ve müzikal düzeye uygun olarak seçilmiş Türk Koro Edebiyatının seçkin eserlerini yorumlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci,Sesini koro ile bütünleştirme becerisini uygulayabilir. |
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Öğrenci, Sesini doğru kullanmayı gösterebilir. |
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Öğrenci, ses kalitesini doğru bir şekilde uygulayabilir. |
PÇ-3 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ses kalitesi geliştirme çabaları, Soprano, Alto, Tenor, Bas'ın karakteristlik özellikleri geliştirmek, sesi koro ile kaynaştırıp bütünleştirme çabaları, ses cinslerinin zenginliğine göre geniş bir yelpazede çalışma becerisi kazandırmak. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin hakkında istenilen genel bilgiler. | Anlatma, Grup Çalışması |
2 | Koro Hakkında bilgi | Anlatma, Grup Çalışması |
3 | Koro Hakkında bilgi | Anlatma, Grup Çalışması |
4 | Koro partilerinin ses sınırlarının öğretilmesi | Anlatma, Grup Çalışması |
5 | Nefes çalışması | Anlatma, Grup Çalışması |
6 | Nefes çalışması | Anlatma, Grup Çalışması |
7 | Nefes alma teknikleri | Anlatma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Entanasyon çalışması | Anlatma, Grup Çalışması |
10 | Entanasyon çalışması | Anlatma, Grup Çalışması |
11 | Nüans çalışması | Anlatma, Grup Çalışması |
12 | Nüans çalışması | Anlatma, Grup Çalışması |
13 | Eser çalışması | Anlatma, Grup Çalışması |
14 | Eser çalışması | Anlatma, Grup Çalışması |
15 | Eser çalışması | Anlatma, Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Saip Egüz Toplu Ses Eğitimi 1 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, Nota Tahtası, Nota Sehpası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
3.Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
4.Sunum | 0 | 0 | 0 |
5.Rapor | 0 | 0 | 0 |
6.Seminer | 8 | 0 | 0 |
7.Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
8.Dönem Ödevi | 0 | 0 | 0 |
9.Proje | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 16 | 1 | 0 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 6 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 4 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 6 | 6 | 36 |
Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | 0 | 0 | |
0 | 0 | 0 | |
Toplam İş Yükü | 182 |