|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ANIL ÇELİK (anilcelik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ANIL ÇELİK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; romantik dönem- bestecilerine ait eser dinletileri ve video gösterilerinin izlenerek çalgısında yorumlama gücünü arttırması amaçlanmaktadır. Bu dersin amacı; çağdaş dönem - bestecilerine ait eser dinletileri ve video gösterilerinin izletilerek döneme ait müziğin doğru yorumlanmasını amaçlamaktadır. Bu dersin amacı; Cumhuriyet döneminde çok sesli Türk Müziği ve Türk Beşlerinin hayatlarını ve müziklerinin dinletilerek Türk Müziği çalgılarına katkı sağlanması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci, müziğin nasıl ortaya çıktığını çözebilir. |
PÇ-4 Türk Müziği ve Batı Müziği tarihi hakkında gerekli kazanıma sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenci, müzik tarihinin hangi dönemlerden geçtiğini gösterebilir. |
PÇ-9 Sanatın ortaya çıkışını ve gelişimini bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenci, sanat akımlarını açıklayabilir. |
PÇ-10 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar, |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; öğrenci müzik kültürünü ve dönemlere ilişkin bilgiye sahip olmayı kapsamaktadır. Bu ders; öğrenci müzik tarihinin dönemleri ve müzikleri konusunda araştırma gücünü kapsamaktadır. Bu ders; müzik kültürü ve ders süresince öğrendiği bilgilerini kullandığı alanları ve çaldığı enstrümana katkı sağlamasını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Romantik Dönem Bestecileri | Yazma- Online Eğitim- |
2 | Romantik Dönem Bestecileri | Yazma- Online Eğitim- |
3 | Romantik Dönem Bestecileri | Yazma- Online Eğitim- Projeksiyon |
4 | Empresyonizm-Post Modernizm | Yazma- Online Eğitim- Soru |
5 | Caz Müziği | Yazma- Online Eğitim- Müzik Dinleme |
6 | Caz Müziği Sanatçıları | Yazma- Online Eğitim- Müzik Dinleme |
7 | Folklorizm | Yazma- Online Eğitim- Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çağdaş Müzik | Yazma- Online Eğitim- |
10 | Çağdaş Müzik Özellikleri | Yazma- Online Eğitim- |
11 | Çağdaş Müzik Bestecileri | Yazma- Online Eğitim- Projeksiyon |
12 | Çağdaş Müzik Bestecileri | Yazma- Online Eğitim- Müzik Dinleme |
13 | Çağdaş Müzik Bestecileri | Yazma- Online Eğitim- |
14 | Çağdaş Müzik Bestecileri | Yazma- Online Eğitim- Soru |
15 | Çağdaş Müzik Bestecileri | Yazma- Online Eğitim- Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Evin İLYASOĞLU" Zaman İçinde Müzik" Yapı Kredi Yayınları Yıl: 1994 | |
2 | Ahmet Say "Müzik Tarihi" Müzik Ansiklopedisi Yayınları Yıl: 1997 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Defter- Not Tutma |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 64 |