|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ANIL ÇELİK (anilcelik@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ANIL ÇELİK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı; romantik dönem- bestecilerine ait eser dinletileri ve video gösterilerinin izlenerek çalgısında yorumlama gücünü arttırması amaçlanmaktadır. Bu dersin amacı; çağdaş dönem - bestecilerine ait eser dinletileri ve video gösterilerinin izletilerek döneme ait müziğin doğru yorumlanmasını amaçlamaktadır. Bu dersin amacı; Cumhuriyet döneminde çok sesli Türk Müziği ve Türk Beşlerinin hayatlarını ve müziklerinin dinletilerek Türk Müziği çalgılarına katkı sağlanması amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenci, müziğin nasıl ortaya çıktığını çözebilir. |
PÇ-4 Türk Müziği ve Batı Müziği tarihi hakkında gerekli kazanıma sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Öğrenci, müzik tarihinin hangi dönemlerden geçtiğini gösterebilir. |
PÇ-9 Sanatın ortaya çıkışını ve gelişimini bilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Öğrenci, sanat akımlarını açıklayabilir. |
PÇ-10 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar, |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders; öğrenci müzik kültürünü ve dönemlere ilişkin bilgiye sahip olmayı kapsamaktadır. Bu ders; öğrenci müzik tarihinin dönemleri ve müzikleri konusunda araştırma gücünü kapsamaktadır. Bu ders; müzik kültürü ve ders süresince öğrendiği bilgilerini kullandığı alanları ve çaldığı enstrümana katkı sağlamasını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | N. Paganini | Yazma- Online Eğitim- |
| 2 | C. Schumann | Yazma- Online Eğitim- |
| 3 | G. Bizet | Yazma- Online Eğitim- Projeksiyon |
| 4 | Empresyonizm-Post Modernizm | Yazma- Online Eğitim- Soru |
| 5 | Caz Müziği | Yazma- Online Eğitim- Müzik Dinleme |
| 6 | Caz Müziği Sanatçıları | Yazma- Online Eğitim- Müzik Dinleme |
| 7 | Folklorizm | Yazma- Online Eğitim- Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | 20. Yüzyıl Müziği | Yazma- Online Eğitim- |
| 10 | C. Debussy | Yazma- Online Eğitim- |
| 11 | I. Stravinsky | Yazma- Online Eğitim- Projeksiyon |
| 12 | P. Hindemith | Yazma- Online Eğitim- Müzik Dinleme |
| 13 | B. Bartok | Yazma- Online Eğitim- |
| 14 | D. Milhaud | Yazma- Online Eğitim- Soru |
| 15 | M. Ravel | Yazma- Online Eğitim- Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kişisel Ders Notları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Defter- Not Tutma | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 45 Dk. | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 45 Dk. | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 58 | ||