|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ASLI SELMANPAKOĞLU (asliselmanpakoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEVDA TOKER, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bireyin doğru ve temiz sesi koro ile bütünleştirme becerisi kazandırmak.Ses eğitimi çalışmalarıyla koroya kazandırılan teknik ve müzikal düzeye uygun olarak seçilmiş Türk Koro Edebiyatının seçkin eserlerini yorumlama kriterini sahip olmayı amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci,sesini doğru kullanabilir. |
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Öğrenci,nefes tekniğini doğru bir şekilde kullanabilir. |
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Öğrenci, geniş bir repertuarı uygulayabilir. |
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ses kalitesi geliştirme çabaları, Soprano- Alto- Tenor ve Bas'ın karakteristlik özelliklerini geliştirmeye yönelik çalışmaların üzerinde durulması, sesi koro ile bütünleştirip güzel, temiz entonasyon ile eserler seslendirmek. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin işlenişi hakkında gelen bilgi. | Anlatma, Grup Çalışması |
2 | Koro çalışma hakkında bilgi | Anlatma, Grup Çalışması |
3 | Ses sınırlarının öğrenilmesi | Anlatma, Grup Çalışması |
4 | Nefes Çalışması | Anlatma, Grup Çalışması |
5 | Ses egzersizi | Anlatma, Grup Çalışması |
6 | Eser Çalışması | Anlatma, Grup Çalışması |
7 | Eser Çalışması | Anlatma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Partiler arası uyum çalışması | Anlatma, Grup Çalışması |
10 | Partiler arası uyum çalışması | Anlatma, Grup Çalışması |
11 | Nüans Çalışması | Anlatma, Grup Çalışması |
12 | Nüans Çalışması | Anlatma, Grup Çalışması |
13 | Eser Çalışması | Anlatma, Grup Çalışması |
14 | Eser Çalışması | Anlatma, Grup Çalışması |
15 | Eser Çalışması | Anlatma, Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Saip Egüz Toplu Ses Eğitimi 2 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Nota Tahtası, Nota Sehpası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
3.Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
4.Sunum | 0 | 0 | 0 |
5.Rapor | 0 | 0 | 0 |
6.Seminer | 8 | 0 | 0 |
7.Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
8.Dönem Ödevi | 0 | 0 | 0 |
9.Proje | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 16 | 1 | 0 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 6 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 4 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 6 | 6 | 36 |
Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | 0 | 0 | |
0 | 0 | 0 | |
Toplam İş Yükü | 182 |