|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ORÇUN ÇALKAP (orcuncalkap@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrenciye alanıyla ilgili bilimsel araştırma yapabilme becerisi kazandırmak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenci müzikle ilgili bilimsel araştırma yapabilir |
PÇ-15 Müzik ve Sahne Sanatları alanında bilimsel çalışmalar yapar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Öğrenci Türk müziği hakkında bilimsel araştırma yapabilir |
PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Öğrenci müzik kültürleri hakkında bilimsel araştırma yapabilir |
PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Öğrenci rapor yazma, sunum yapma ve iletişim becerisini kullanmayı ve takım çalışmasını kavrayabilir |
PÇ-10 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar, PÇ-15 Müzik ve Sahne Sanatları alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-16 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-18 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar |
Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Müzik hakkında bilimsel araştırma | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Bilimsel araştırma konusu belirleme | Kaynak tarama |
| 2 | Bilimsel araştırma konusu belirleme | Kaynak tarama |
| 3 | Belirlenen Bilimsel araştırma projesinin komisyona sunuluşu | Rapor hazırlama |
| 4 | Araştırma projesinin değerlendirilmesi | Tartışma yöntemi |
| 5 | Araştırma projesi hakkında kaynak toplama | Kaynak tarama |
| 6 | Araştırma projesi hakkında kaynak toplama | Kaynak tarama |
| 7 | Araştırma projesi hakkında kaynak toplama | Kaynak tarama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kaynakların analizi | Problem çözme yöntemi |
| 10 | Kaynakların analizi | Problem çözme yöntemi |
| 11 | Kaynakların analizi | Problem çözme yöntemi |
| 12 | Bulguların bilimsel yöntemlerle yazılışı | Rapor hazırlama |
| 13 | Bulguların bilimsel yöntemlerle yazılışı | Rapor hazırlama |
| 14 | Bulguların bilimsel yöntemlerle yazılışı | Rapor hazırlama |
| 15 | Araştırmanın sunumu | Proje sunumu |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Bilimsel Araştırma Yöntemi Şener Büyüköztürk | |
| 2 | Saim Kaptan 2018 Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| IKaynak kitap, Bilgisayar, Kütüphane | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 2 | 4 | 8 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 61 | ||