|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ORÇUN ÇALKAP (orcuncalkap@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenciye alanıyla ilgili bilimsel araştırma yapabilme becerisi kazandırmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci müzikle ilgili bilimsel araştırma yapabilir |
PÇ-15 Müzik ve Sahne Sanatları alanında bilimsel çalışmalar yapar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Öğrenci Türk müziği hakkında bilimsel araştırma yapabilir |
PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Öğrenci müzik kültürleri hakkında bilimsel araştırma yapabilir |
PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Öğrenci rapor yazma, sunum yapma ve iletişim becerisini kullanmayı ve takım çalışmasını kavrayabilir |
PÇ-10 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar, PÇ-15 Müzik ve Sahne Sanatları alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-16 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-18 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Müzik hakkında bilimsel araştırma | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilimsel araştırma konusu belirleme | Kaynak tarama |
2 | Bilimsel araştırma konusu belirleme | Kaynak tarama |
3 | Belirlenen Bilimsel araştırma projesinin komisyona sunuluşu | Rapor hazırlama |
4 | Araştırma projesinin değerlendirilmesi | Tartışma yöntemi |
5 | Araştırma projesi hakkında kaynak toplama | Kaynak tarama |
6 | Araştırma projesi hakkında kaynak toplama | Kaynak tarama |
7 | Araştırma projesi hakkında kaynak toplama | Kaynak tarama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kaynakların analizi | Problem çözme yöntemi |
10 | Kaynakların analizi | Problem çözme yöntemi |
11 | Kaynakların analizi | Problem çözme yöntemi |
12 | Bulguların bilimsel yöntemlerle yazılışı | Rapor hazırlama |
13 | Bulguların bilimsel yöntemlerle yazılışı | Rapor hazırlama |
14 | Bulguların bilimsel yöntemlerle yazılışı | Rapor hazırlama |
15 | Araştırmanın sunumu | Proje sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bilimsel Araştırma Yöntemi Şener Büyüköztürk | |
2 | Saim Kaptan 2018 Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
IKaynak kitap, Bilgisayar, Kütüphane |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 2 | 4 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 61 |