|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BURCU ÖZER (burcuozer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMİN ERDEM KAYA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Müzik seslerini doğru işitmeyi, okumayı ve yazmayı sağlar |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | müzik seslerini doğru duyabilir |
PÇ-1 Müzik ve Sahne Sanatları Bölümünü başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar
PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-3 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | müzik seslerini doğru okuyabilir |
PÇ-1 Müzik ve Sahne Sanatları Bölümünü başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar
PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-3 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | müzik seslerini doğru yazabilir |
PÇ-1 Müzik ve Sahne Sanatları Bölümünü başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar
PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-3 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dört ses duyma, iki sesli solfej okuma ve iki sesli dikte yazma teknikleri öğretilecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dört ses duyma | Soru cevap yöntemi |
2 | Dört ses duyma | Soru cevap yöntemi |
3 | Dört ses duyma | Soru cevap yöntemi |
4 | İki sesli dikte yazma | Soru cevap yöntemi |
5 | İki sesli dikte yazma | Soru cevap yöntemi |
6 | İki sesli solfej okuma | Grup çalışması |
7 | İki sesli solfej okuma | Grup çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dört ses duyma | Soru cevap yöntemi |
10 | Dört ses duyma | Soru cevap yöntemi |
11 | İki sesli dikte yazma | Soru cevap yöntemi |
12 | İki sesli dikte yazma | Soru cevap yöntemi |
13 | İki sesli dikte yazma | Soru cevap yöntemi |
14 | İki sesli solfej okuma | Grup çalışması |
15 | İki sesli solfej okuma | Grup çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Salih AYDOĞAN, Ülkü ÖZGÜR (2011), Müziksel İşitme Okuma Eğitimi ve Kuram - 2, Gazi Kitabevi | |
2 | Salih AYDOĞAN, Ülkü ÖZGÜR (2005), Müziksel Yazma Eğitimi ve Ezgi Bankası, Gazi Kitabevi | |
3 | Ali SEVGİ (2000), Çoksesli Dikte ve Okuma Parçaları, Yurtrenkleri Yayınevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Piyano |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 2 | 5 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |