|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CESUR PEHLEVAN (cesurpehlevan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CESUR PEHLEVAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders öğrencilerin, antropoloji hakkında genel bilgileri sağlamak, konularını, ilgi alanlarını metotlarını incelemek ve sosyoloji öğrencilerine detaylı kültürel incelemeleri öğretir. Sosyo-kültürel antropoloji hakkında temel bilgi, konu, metot ve antropoloji teknikleri hakkında bilgiyi içerir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sosyal antropolojinin konularını ve ilgi alanlarını açıklayabilir |
PÇ-5 5. Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilir. PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dünya üzerindeki farklı kültürleri tanımlayabilir |
PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-8 8. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. PÇ-10 10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sosyal antropolojinin temel kavramlarını sosyolojiye uygulayabilir |
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-8 8. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. PÇ-10 10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilir. PÇ-15 15. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sosyo-kültürel antropoloji hakkında temel bilgi, konu, metot ve antropoloji teknikleri hakkında bilgiyi içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Antropolojinin Tanımı. | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma. |
2 | Antropolojinin Çalışma Konuları. | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma. |
3 | Antropolojinin Diğer Sosyal Bilimler Arasındaki Yeri ve Tarihçesi. | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma. |
4 | Kültür Kavramı. | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma. |
5 | Kültürel Süreçler. | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma. |
6 | Temel Antropoloji Kuramları. | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma. |
7 | İktisadi Antropoloji | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | İlk Devletler, Kentler ve Endüstri. | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma. |
10 | Siyasal Antropoloji. | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma. |
11 | Aile ve Akrabalık Sistemleri. | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma. |
12 | Din ve İnanç. | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma. |
13 | Dil ve İletişim. | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma. |
14 | Türkiye’de ve dünyada antropoloji. | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma. |
15 | Genel değerlendirme. | Sözlü anlatım, soru-cevap, tartışma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kültür, Lisa Gezon , Conrad Kottak, 2016. | |
2 | Aydın S ve Erdal Y S (Ed Üstündağ H) (2013) Antropoloji (T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 1761 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 912, Eskişehir). | |
3 | Özbudun S. Ve Uysal G. (2012). 50 Soruda Antropolojii, Bilim Ve Gelecek Kitaplığı, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 9 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 9 | 9 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 14 | 56 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 157 |