|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MUHARREM BİROL AKALIN (birolakalin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FEYYAZ ATAÇ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Sanat nesnesinin biçimini oluşturan öge ve ilkelerin tanımı, kompozisyonlardaki işlevleri ve birbirleriyle olan ilişkileri. Nokta, doku, çizgi, renk, boşluk -doluluk, ışık-gölge, oran(ölçü), Hareket, yön, strüktür, tekrar(ritm), uygunluk, zıtlık, sıradüzen, Denge(simetri), bütünlük | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sanatın ilke ve elemanlarını açıklayabilir. |
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci |
Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Sanatın ilke ve elemanlarını kullanarak tasarım yapabilir. |
PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Tasarın elemanlarını/ öğelerini çalışmalarında uygulayabilir |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi |
Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sanat nesnesinin biçimini oluşturan öge ve ilkelerin tanımı, kompozisyondaki işlevleri ve birbirleri ile olan ilişkileri; nokta, doku, çizgi, renk, boşluk- doluluk, ışık-gölge, oran (ölçü), hareket, yön, strüktür, tekrar(ritm), uygunluk, zıtlık,sıradüzen, denge(simetri), bütünlük; desen, çizgi tanımı, çizgi değerleri ve işlevleri;nesnelerin çizgisel çözümü, yüzey-kütle ilişkisi; kompozisyona giriş: Bakmak-görmek-algılamak; görsel alanda etki oluşumları ve bunların düzenlenmesi; | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Temel Sanat Eğitiminin tanımı, amacı,tarihçesi ve dersin işleniş şeklinin öğrencilere anlatılması. | Anlatım,Slayt Gösterimi,Soru-cevap |
| 2 | Noktanın tanımı. Görsel anlatım Öğesi Olarak Nokta. Nokta İlişkileri ve Farklılıklar. Doğada ve Sanatta Nokta | Anlatım,Slayt Gösterimi,Soru-cevap |
| 3 | Geometrik biçimler üzerinde nokta ile form çalışmaları. Doğadan nokta araştırmaları | Anlatım,Slayt Gösterimi,Soru-cevap |
| 4 | Geometrik biçimler üzerinde nokta ile form çalışmaları. Doğadan nokta araştırmaları | Anlatım,Slayt Gösterimi,Soru-cevap |
| 5 | Sanatta nokta. Resimsel anlatımda; denge, hareketi durdurma, gözün belli odaklara çekilmesi, plan etkisi yaratma çalışmaları. | Anlatım,Slayt Gösterimi,Soru-cevap,Uygulama Çalışmaları |
| 6 | Çizgi Biçimleri. Çizgilerin birbirleriyle ilişkileri. Değişik gereçlerin çizgi olanakları. Doğada çizginin araştırılması. | performansa dayalı çalışmalar |
| 7 | Çizginin görsel anlatımdaki etkileri. Yaklaşan, uzaklaşan çizgiler | performansa dayalı çalışmalar |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Doku. Doğadaki dokuları incelenmesi. | performansa dayalı çalışmalar |
| 10 | Yapay dokunun araştırılması. | performansa dayalı çalışmalar |
| 11 | Rölyef doku çalışmaları | performansa dayalı çalışmalar |
| 12 | Görsel anlatımda dokunun olanaklarıyla yorumlar yapmak. | performansa dayalı çalışmalar |
| 13 | Form ve form tekrarı. | performansa dayalı çalışmalar |
| 14 | Form ve form tekrarı | performansa dayalı çalışmalar |
| 15 | Tam, aralıklı ve değişen form tekrarları. Final Sınavı | . Final Sınavı |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Mümtaz Işıngör, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi, M.E.B. Yayınları | |
| 2 | Nevide GÖKAYDIN, Eğitimde Tasarım ve görsel Algı, Sedir Yayınları, | |
| 3 | Ali SEYLAN, Temel Tasarım, Yem yayın, İstanbul, 2019. | |
| 4 | Faruk ATALAYER, Temel Sanat Öğeleri, Anadolu Ünv. Güzel Sanatlar Fak. Yayınları, Eskişehir, 1994 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| rapido kalem,bristol kağıt,resim kalemi,cetvel,guvaj boya,fırça,serbest malzemeler... | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 4 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 4 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 8 | 15 | 120 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 8 | 1 | 8 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 8 | 1 | 8 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 8 | 3 | 24 |
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
| Ara Sınav | 4 | 1 | 4 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
| Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 176 | ||