|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHARREM BİROL AKALIN (birolakalin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FEYYAZ ATAÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sanat nesnesinin biçimini oluşturan öge ve ilkelerin tanımı, kompozisyonlardaki işlevleri ve birbirleriyle olan ilişkileri. Nokta, doku, çizgi, renk, boşluk -doluluk, ışık-gölge, oran(ölçü), Hareket, yön, strüktür, tekrar(ritm), uygunluk, zıtlık, sıradüzen, Denge(simetri), bütünlük |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sanatın ilke ve elemanlarını açıklayabilir. |
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Sanatın ilke ve elemanlarını kullanarak tasarım yapabilir. |
PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Tasarın elemanlarını/ öğelerini çalışmalarında uygulayabilir |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sanat nesnesinin biçimini oluşturan öge ve ilkelerin tanımı, kompozisyondaki işlevleri ve birbirleri ile olan ilişkileri; nokta, doku, çizgi, renk, boşluk- doluluk, ışık-gölge, oran (ölçü), hareket, yön, strüktür, tekrar(ritm), uygunluk, zıtlık,sıradüzen, denge(simetri), bütünlük; desen, çizgi tanımı, çizgi değerleri ve işlevleri;nesnelerin çizgisel çözümü, yüzey-kütle ilişkisi; kompozisyona giriş: Bakmak-görmek-algılamak; görsel alanda etki oluşumları ve bunların düzenlenmesi; | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel Sanat Eğitiminin tanımı, amacı,tarihçesi ve dersin işleniş şeklinin öğrencilere anlatılması. | Anlatım,Slayt Gösterimi,Soru-cevap |
2 | Noktanın tanımı. Görsel anlatım Öğesi Olarak Nokta. Nokta İlişkileri ve Farklılıklar. Doğada ve Sanatta Nokta | Anlatım,Slayt Gösterimi,Soru-cevap |
3 | Geometrik biçimler üzerinde nokta ile form çalışmaları. Doğadan nokta araştırmaları | Anlatım,Slayt Gösterimi,Soru-cevap |
4 | Geometrik biçimler üzerinde nokta ile form çalışmaları. Doğadan nokta araştırmaları | Anlatım,Slayt Gösterimi,Soru-cevap |
5 | Sanatta nokta. Resimsel anlatımda; denge, hareketi durdurma, gözün belli odaklara çekilmesi, plan etkisi yaratma çalışmaları. | Anlatım,Slayt Gösterimi,Soru-cevap,Uygulama Çalışmaları |
6 | Çizgi Biçimleri. Çizgilerin birbirleriyle ilişkileri. Değişik gereçlerin çizgi olanakları. Doğada çizginin araştırılması. | performansa dayalı çalışmalar |
7 | Çizginin görsel anlatımdaki etkileri. Yaklaşan, uzaklaşan çizgiler | performansa dayalı çalışmalar |
8 | Ara Sınav | |
9 | Doku. Doğadaki dokuları incelenmesi. | performansa dayalı çalışmalar |
10 | Yapay dokunun araştırılması. | performansa dayalı çalışmalar |
11 | Rölyef doku çalışmaları | performansa dayalı çalışmalar |
12 | Görsel anlatımda dokunun olanaklarıyla yorumlar yapmak. | performansa dayalı çalışmalar |
13 | Form ve form tekrarı. | performansa dayalı çalışmalar |
14 | Form ve form tekrarı | performansa dayalı çalışmalar |
15 | Tam, aralıklı ve değişen form tekrarları. Final Sınavı | . Final Sınavı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mümtaz Işıngör, Resim-1 Temel Sanat Eğitimi, M.E.B. Yayınları | |
2 | Nevide GÖKAYDIN, Eğitimde Tasarım ve görsel Algı, Sedir Yayınları, | |
3 | Ali SEYLAN, Temel Tasarım, Yem yayın, İstanbul, 2019. | |
4 | Faruk ATALAYER, Temel Sanat Öğeleri, Anadolu Ünv. Güzel Sanatlar Fak. Yayınları, Eskişehir, 1994 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
rapido kalem,bristol kağıt,resim kalemi,cetvel,guvaj boya,fırça,serbest malzemeler... |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 4 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 4 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 8 | 15 | 120 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 1 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 8 | 1 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 8 | 3 | 24 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 176 |