|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN TOK (serkantok@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenci, canlı modelden yararlanarak figür çalışmaları ve etütler yapar. Bu etütlerdeki amaç öğrencinin gözlem gücünü ve formu algılama hızını arttırmak, üç boyutlu çalışmaları için altyapı oluşturmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Canlı modelden, doğadan ve nesnelerden çeşitli malzemeler ile araştırma yapabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Sanatsal becerilerini geliştirebilir. |
PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Sanat ve tasarım bilincini geliştirebilir. |
PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Sanatsal etkinliklere olan ilgisini arttırabilir. |
PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci |
Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Form bilgisini geliştirebilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Canlı modelden, doğadan ve nesnelerden çeşitli malzemeler ile araştırma çalışmalarını hedefler, örnek desen incelemeleri ile çalışmaları geliştirir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Oran orantı çalışmaları | Uygulama-Alıştırma |
2 | Oran ,Orantı, Temel geometrik malzemelerle duzenlemelerden desen calışmaları | Uygulama-Alıştırma |
3 | Dogadan ,Yapay Objelerden Desen Çalışmaları | Uygulama-Alıştırma |
4 | Dogadan desen çizimi | Uygulama-Alıştırma |
5 | Işık gölge çalışmaları | Uygulama-Alıştırma |
6 | Canlı Model ile Desende Işık-Gölge çalışmaları | Uygulama-Alıştırma |
7 | Anatomi - Canlı Model ile Desen | Uygulama-Alıştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Detaydaki Gözlem Gücünün Arttırılması El -Ayak eskizleri | Uygulama-Alıştırma |
10 | insan başı çizimi | Uygulama-Alıştırma |
11 | insan başı çizimi | Uygulama-Alıştırma |
12 | kulak burun göz çizimi | Uygulama-Alıştırma |
13 | insan vücudu çizimi | Uygulama-Alıştırma |
14 | kadın vücudu çizimi | Uygulama-Alıştırma |
15 | erkek vücudu çizimi | Uygulama-Alıştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | The Complete Guide to Drawing - Giovanni Civardi | |
2 | Çizimin Sırları - 1 (Temel Karakalem Teknikleri) -Barrington Barber | |
3 | The Complete Book of Drawing-Barrington Barber | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Şövale, füzen, pastel, desen kalemi, yağlı boya, suluboya |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 10 | 20 | |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 15 | 90 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 2 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 118 |