|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERKAN TOK (serkantok@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrenci, canlı modelden yararlanarak figür çalışmaları ve etütler yapar. Bu etütlerdeki amaç öğrencinin gözlem gücünü ve formu algılama hızını arttırmak, üç boyutlu çalışmaları için altyapı oluşturmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Canlı modelden, doğadan ve nesnelerden çeşitli malzemeler ile araştırma yapabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi |
Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Sanatsal becerilerini geliştirebilir. |
PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Sanat ve tasarım bilincini geliştirebilir. |
PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-4 | Sanatsal etkinliklere olan ilgisini arttırabilir. |
PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci |
Performans Ödevi |
| DÖÇ-5 | Form bilgisini geliştirebilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Canlı modelden, doğadan ve nesnelerden çeşitli malzemeler ile araştırma çalışmalarını hedefler, örnek desen incelemeleri ile çalışmaları geliştirir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Oran orantı skeç çalışmaları | Uygulama-Alıştırma |
| 2 | Oran ,Orantı, Temel geometrik,Konstruktif Malzemelerle duzenlemelerden desen calışmaları | Uygulama-Alıştırma |
| 3 | Çizgi ile Resimsel Kurgu Dogadan ,Yapay Objelerden Desen Çalışmaları | Uygulama-Alıştırma |
| 4 | Hava Perspektifi,Çizgi Perspektifi Dogadan desen ,Peysaj | Uygulama-Alıştırma |
| 5 | Işık gölge kroki çalışmaları | Uygulama-Alıştırma |
| 6 | Canlı Model ile Desende Işık-Gölge çalışmaları | Uygulama-Alıştırma |
| 7 | Anatomi - Canlı Model ile Desen | Uygulama-Alıştırma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Detaydaki Gözlem Gücünün Arttırılması El -Ayak eskizleri | Uygulama-Alıştırma |
| 10 | Kısa sureli kroki çalışmaları | Uygulama-Alıştırma |
| 11 | Kısa sureli kroki çalışmaları | Uygulama-Alıştırma |
| 12 | Desen Çalışmalarında Farklı Malzemelerin Olanakları Füzen-Kursun Kalem İle Desen | Uygulama-Alıştırma |
| 13 | Desen Çalışmalarında Farklı Malzemelerin Olanakları Fon Kartonu ve Kolaj ile Desen | Uygulama-Alıştırma |
| 14 | Desen Çalışmalarında Farklı Malzemelerin Olanakları Plastik Boya ve Guaj Boya İle Desen | Uygulama-Alıştırma |
| 15 | Desen Çalışmalarında Farklı Malzemelerin Olanakları Sulu boya- Lavi ile desen | Uygulama-Alıştırma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | The Complete Guide to Drawing - Giovanni Civardi | |
| 2 | Çizimin Sırları - 1 (Temel Karakalem Teknikleri) -Barrington Barber | |
| 3 | The Complete Book of Drawing-Barrington Barber | |
| 4 | https://static.sdcpublications.com/pdfsample/978-1-58503-901-2-2.pdf | |
| 5 | https://ia601206.us.archive.org/34/items/PerspectiveMadeEasy/Norling%20-%20Perspective%20Made%20Easy.pdf | |
| 6 | http://repo.darmajaya.ac.id/4521/1/Perspective%20Drawing%20%28%20PDFDrive%20%29.pdf | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Şövale, füzen, pastel, desen kalemi, yağlı boya, suluboya | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 10 | 20 | |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 15 | 90 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 2 | 6 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 118 | ||