|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Mozaik tekniklerini tanıtmak, tarihsel süreçte gelişimini aktarmak ve uygulamalar ile deneyim kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Geçmişten günümüze kadar mozaiğin gelişim sürecini açıklayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Mozaik pano yapmak için gerekli ekipmanları tanımlayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Mozaik pano tasarlayabilir. |
PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci |
Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Mozaik uygulama yapabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mozaik tanımları, uygulama malzeme ve gereçlerinin tanıtılması, şekillendirme teknikleri, mozaik tarihçesi, uygulama alıştırmaları ve bireysel mozaik çalışmaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, ders ve konular hakkında genel tanıtım. Mozaik hakkında genel bilgilendirme. | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Mozaik Tarihi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Anadolu'da mozaik örnekleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Mozaik pano oluşturmak için gerekli ekipmanlar. Mozaik pano için desen çalışması | Anlatma, Soru, Cevap, Uygulama, Bireysel Çalışma |
5 | Mozaik pano için desen çalışması | Anlatma, Soru, Cevap, Uygulama, Bireysel Çalışma |
6 | Mozaik pano için desen çalışması | Anlatma, Soru, Cevap, Uygulama, Bireysel Çalışma |
7 | Mozaik pano için desen çalışması | Anlatma, Soru, Cevap, Uygulama, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Oluşturulan desenlerin mozaik olarak panoya aktarılması | Anlatma, Soru, Cevap, Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | Oluşturulan desenlerin mozaik olarak panoya aktarılması | Anlatma, Soru, Cevap, Uygulama, Bireysel Çalışma |
11 | Oluşturulan desenlerin mozaik olarak panoya aktarılması | Anlatma, Soru, Cevap, Uygulama, Bireysel Çalışma |
12 | Oluşturulan desenlerin mozaik olarak panoya aktarılması | Anlatma, Soru, Cevap, Uygulama, Bireysel Çalışma |
13 | Oluşturulan desenlerin mozaik olarak panoya aktarılması | Anlatma, Soru, Cevap, Uygulama, Bireysel Çalışma |
14 | Oluşturulan desenlerin mozaik olarak panoya aktarılması | Anlatma, Soru, Cevap, Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Oluşturulan desenlerin mozaik olarak panoya aktarılması | Anlatma, Soru, Cevap, Uygulama, Bireysel Çalışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mosaic Techniques & Traditions: Projects & Designs from Around the World – Sonia King | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 2 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 4 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |