|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN TOK (serkantok@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dünya sanatına yön veren gelişmelerin kronolojik bir düzen içinde ve neden-sonuç ilişkisi içerisinde kavratılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ortaçağ ve sonrasında gelişen sanat akımları ve sanatçıları tanımlayabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Sanat eserlerinin karşılaştırmalı eleştirisini akımlar arası farklılıklar ışığında yapabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Dünya sanatına yön veren temel dinamiklerin neler olduğunu söyleyebilir. |
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sanat tarihi akımları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Roman Sanatı | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
2 | Gotik Sanatı | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
3 | Ortaçağ Sanatı | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
4 | Rönesans Sanatı | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
5 | Rönesans Sanatı | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
6 | Maniyerizm | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
7 | Barok Sanatı | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Rokoko Sanatı | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
10 | XIX. YÜZYIL SONRASI SANAT AKIMLARI NEOKLASİZM, ROMANTİZM REALİZM | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
11 | EMPRESYONİZM POST EMPRESYONİZM FOVİZM | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
12 | KÜBİZM, FÜTÜRİZM, EKSPRESYONİZM | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
13 | SOYUT RESİM SANATI, METAFİZİK | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
14 | DADAİZM, SÜRREALİZM | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
15 | POP ART | Anlatım, soru-cevap, tartışma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 2 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 2 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 5 | 1 | 5 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |