|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAHADIR CEM ERDEM (bahadirerdem@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilere seramik sırlarıyla ilgili temel bilgileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Seramik sırlarını tanıyabilir ve formülsel anlatımını yapabilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Sırı oluşturan hammaddeleri ve özelliklerini bilebilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Seger formülü hesaplarını yapabilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Seramik sırlarının tanımı ve formülsel anlatımı, seger formülü hesapları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Seramik ve seramik sırlarının tanımı ve özellikleri. | Anlatma yöntemi |
2 | Seramik sır hammaddeleri | Anlatma yöntemi |
3 | Seramik sırlarının formülsel anlatımı | Anlatma yöntemi |
4 | Sırları oluşturan oksitler ve özellikleri | Anlatma yöntemi |
5 | Seger formülünün hesaplanması | Anlatma yöntemi |
6 | Seger formülünün hesaplanması | Anlatma yöntemi |
7 | Seger formülünün hesaplanması | Anlatma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sır reçetesinin hesaplanması | Anlatma yöntemi |
10 | Reçetesi bilinen bir sırın seger formülünün hesaplanması | Anlatma yöntemi |
11 | Reçetesi bilinen bir sırın seger formülünün hesaplanması | Anlatma yöntemi |
12 | Reçetesi bilinen bir sırın seger formülünün hesaplanması | Anlatma yöntemi |
13 | Deneme plakalarına sır uygulamalarının yapılması | Anlatma yöntemi, uygulama |
14 | Deneme plakalarına sır uygulamalarının yapılması | Anlatma yöntemi, uygulama |
15 | Deneme plakalarına sır uygulamalarının yapılması | Anlatma yöntemi, uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ARCASOY Ateş, BAŞKIRKAN Hasan, Seramik Teknolojisi, Literatür Yayıncılık:2020. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Seramik hammaddeleri, sır değirmeni, seramik havanlar, hasas tartı, kil deneme plakaları, seramik fırını, önlük |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 15 | 60 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 3 | 6 | 18 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 124 |