|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | ÇAMUR TORNASINDA TASARIM VE ŞEKİLLENDİRME I, | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERKAN TOK (serkantok@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Çömlekçi tornasında şekillendirme prensibini öğrenmek ve teknik anlamda torna kullanımı becerisini kazandırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Seramik tornasını, çamurun özelliklerini ve tornada çalışma prensiplerini deneyerek uygulayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Farklı formları şekillendirebilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Kulp, kapak, emzik, ve ayak çalışmalarını uygulayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Seramik tornasında kilin şekillendirilmesi için gerekli teknikleri anlatmak, uygulatmak ve bu teknikler yardımıyla seramik tornasında sanatsal ve endüstriyel şekillendirme yapmak. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Plastik torna çamurlarının tanıtımı. Çamurun yoğurularak havasının çıkarılması. | Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Demonstrasyon |
| 2 | Tornada çamuru merkeze getirme ve silindir şekillendirme. | Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Demonstrasyon |
| 3 | Tornada çamuru merkeze getirme ve silindir şekillendirme uygulamasına devam. | Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Demonstrasyon |
| 4 | Tornada belirli miktardaki çamurdan aynı büyüklük ve kalınlıkta silindir şekillendirme. | Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 5 | Tornada belirli miktardaki çamurdan aynı büyüklük ve kalınlıkta silindir şekillendirme çalışmasına devam edildi. | Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 6 | Çamuru yükseltme (çekme) çalışması. | Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 7 | Çamuru yükseltme (çekme) çalışması devam etme | Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Silindir şeklinde vazo tasarımı ve şekillendirme çalışması. | Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 10 | Dip alma ve düzeltme çalışması. | Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 11 | Silindir formunun açılması, konik form çalışması. | Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 12 | Yarım küre form ve çanak çalışması. | Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 13 | Çeşitli dekor yöntemlerinin (astar, kazıma, ajur, izleme, doku, aplik, renkli sır) uygulanması | Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 14 | Fırın doldurma ve pişirim | Grup çalışması |
| 15 | Tamamlanmış ürünler üzerinde tartışma | Tartışma Yöntemi, Anlatma, Soru cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Clark, Kenneth. (1998). The Potter's Manuel. Little, Brown and Company, London. | |
| 2 | Peterson, Susan., Peterson , Jan. (2009). Seramik Yapıyoruz. Çev. Çizer, Sevim. Karakalem Kitabevi Basım Yayın, İzmir. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Çömlekçi Tornası, Çamur, Modelaj Kalemleri, Önlük veya tulum (atölye giysisi) | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 3 | 1 | 20 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 15 | 60 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 1 | 1 |
| c) Performans Ödevi | 4 | 4 | 16 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 124 | ||