Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / SER-210 - SERAMİK VE CAM

Kodu: SER-210 Adı: ÇAMUR TORNASINDA TASARIM VE ŞEKİLLENDİRME II Teorik+Uygulama: 3+1 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SERAMİK VE CAM
Ön Koşul Dersleri ÇAMUR TORNASINDA TASARIM VE ŞEKİLLENDİRME I,
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERKAN TOK (serkantok@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Çömlekçi tornasında şekillendirme prensibini öğrenmek ve teknik anlamda torna kullanımı becerisini kazandırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Seramik tornasını, çamurun özelliklerini ve tornada çalışma prensiplerini deneyerek uygulayabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Farklı formları şekillendirebilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Kulp, kapak, emzik, ve ayak çalışmalarını uygulayabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi
PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Seramik tornasında kilin şekillendirilmesi için gerekli teknikleri anlatmak, uygulatmak ve bu teknikler yardımıyla seramik tornasında sanatsal ve endüstriyel şekillendirme yapmak.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Plastik torna çamurlarının tanıtımı. Çamurun yoğurularak havasının çıkarılması. Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Demonstrasyon
2 Tornada çamuru merkeze getirme ve silindir şekillendirme. Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Demonstrasyon
3 Tornada çamuru merkeze getirme ve silindir şekillendirme uygulamasına devam. Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Demonstrasyon
4 Tornada belirli miktardaki çamurdan aynı büyüklük ve kalınlıkta silindir şekillendirme. Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Tornada belirli miktardaki çamurdan aynı büyüklük ve kalınlıkta silindir şekillendirme çalışmasına devam edildi. Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Bireysel Çalışma Yöntemi
6 Çamuru yükseltme (çekme) çalışması. Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Bireysel Çalışma Yöntemi
7 Çamuru yükseltme (çekme) çalışması devam etme Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Bireysel Çalışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Silindir şeklinde vazo tasarımı ve şekillendirme çalışması. Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Bireysel Çalışma Yöntemi
10 Dip alma ve düzeltme çalışması. Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Bireysel Çalışma Yöntemi
11 Silindir formunun açılması, konik form çalışması. Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Bireysel Çalışma Yöntemi
12 Yarım küre form ve çanak çalışması. Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Bireysel Çalışma Yöntemi
13 Çeşitli dekor yöntemlerinin (astar, kazıma, ajur, izleme, doku, aplik, renkli sır) uygulanması Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Bireysel Çalışma Yöntemi
14 Fırın doldurma ve pişirim Grup çalışması
15 Tamamlanmış ürünler üzerinde tartışma Tartışma Yöntemi, Anlatma, Soru cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Clark, Kenneth. (1998). The Potter's Manuel. Little, Brown and Company, London.
2 Peterson, Susan., Peterson , Jan. (2009). Seramik Yapıyoruz. Çev. Çizer, Sevim. Karakalem Kitabevi Basım Yayın, İzmir.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Çömlekçi Tornası, Çamur, Modelaj Kalemleri, Önlük veya tulum (atölye giysisi)

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 3 1 20
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 15 60
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 1 1
       c) Performans Ödevi 4 4 16
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 5 25
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 5 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 124