|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | KAMU YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERDAR VURAL UYGUN (serdarvuraluygun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yönetim bilimi tarihi, yönetim faaliyetinin fonksiyonları ve yönetim yaklaşımlarını öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yönetim biliminin tarihini ve diğer bilimlerle ilişkisini açıklayabilir. |
PÇ-2 Dünya ve Türkiye’deki Kamu Yönetimi ile ilgili uygulama modellerini tanımlar ve karşılaştırır; sorunları saptar ve çözüm odaklı modeller geliştirir, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | yönetimin fonksiyonlarını ve insan kaynakları yönetimi unsurlarını bilir. |
PÇ-3 Siyasal ve yönetsel sistemlerin unsurlarını analiz eder ve bu unsurlardan hareketle kurumsal sistemler tasarlar; kurumsallaşma sürecinde etkili olan karar alma ve eş güdüm mekanizmalarının işleyiş sürecini etkin kılma becerisine sahip olur, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | modern yönetim yaklaşımlarını bilir |
PÇ-5 Kamu Yönetimindeki mevcut sorunları tanımlama ve çözmede bilgi birikiminden ve disiplinler arası bakış açısından faydalanarak veri toplama, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur, |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yönetim kavramının tarihi, planlama, örgütleme, yöneltme, koordinasyon ve denetleme fonksiyonları, sistem yaklaşımı, yeni kamu yönetimi yaklaşımı, insan kaynakları yönetimi ve liderlik yaklaşımları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yönetim işlevi ve tarihi | Anlatma, soru cevap |
2 | Yönetim biliminin diğer bilimlerle ilişkisi | Anlatma, soru cevap |
3 | Planlama fonksiyonu | Anlatma, soru cevap |
4 | Örgütleme fonksiyonu | Anlatma, soru cevap |
5 | Yönetme fonksiyonu | Anlatma, soru cevap |
6 | Koordinasyon fonksiyonu | Anlatma, soru cevap |
7 | Denetim fonksiyonu | Anlatma, soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Stratejik planlama ve yönetim | Anlatma, soru cevap |
10 | Durumsallık ve sistem yaklaşımı | Anlatma, soru cevap |
11 | Yeni Kamu Yönetimi anlayışı ve ilkeleri | Anlatma, soru cevap |
12 | Yönetişim kavramı | Anlatma, soru cevap |
13 | Kriz yönetimi | Anlatma, soru cevap |
14 | Liderlik kavramı ve anlayışları | Anlatma, soru cevap |
15 | Liderlik kavramı ve anlayışları | Anlatma, soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tortop N., İsbir E., Aykaç B., Yönetim Bilimi, Nobel Yay. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |