|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KAMURAN ÖZDİL (kamuranozdil@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KAMURAN ÖZDİL, KEVSER ÇAĞLA GURLAŞ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, sağlık ve hastalık ile ilgili temel tıbbi terimler hakkında bilgi kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sağlık ile ilgili tıbbi terimleri ifade edebilir. |
PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Sistemlere ait tıbbi terimleri kavrayarak durum değerlendirmesi yapabilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır PÇ-4 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. PÇ-7 Alanında öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Sağlık ekibi üyeleri ile ortak bir dil kullanabilir. |
PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır PÇ-4 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. PÇ-8 Alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır. PÇ-10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Alanındaki, son gelişmeleri ve değişiklikleri kavrayabilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. PÇ-16 Alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Terminolojiyi medyana getiren öğelerin, insan anatomisine ilişkin terimlerin, hastalıklara ait semptom, teşhis ve tedavilerine ilişkin terimlerin anlatıldığı konuları kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ders programının açıklanması, Giriş, insan yapısına ilişkin temel tanım ve terimler, | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru cevap |
| 2 | Tıbbi terimleri meydana getiren öğeler; kökler, ön ekler ve son ekler; | Kavram Haritası Soru cevap |
| 3 | Sağlık Alanında Kullanılan Genel Terimler | Anlatma Yöntemi Soru cevap Grup çalışması |
| 4 | Hareket Sistemi Tıbbi terimleri | Makale okuma Soru cevap |
| 5 | Hareket Sistemi Tıbbi terimleri | Kavram Haritası Anlatma Yöntemi Soru cevap |
| 6 | Solunum Sistemi Tıbbi Terimler | Makale okuma Anlatma Yöntemi Soru cevap |
| 7 | Kardiyovasküler Sistem Tıbbi Terimleri | Anlatma Yöntemi Soru cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Gastro-İntestinal Sistem Tıbbi Terimleri | Anlatma Yöntemi Soru cevap Grup çalışması |
| 10 | Üro- Genital Sistem Tıbbi Terimleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru cevap |
| 11 | Üro- Genital Sistem Tıbbi Terimleri | Örnek olay Tartışma Yöntemi |
| 12 | Sinir Sisteminin Tıbbi Terimleri | Örnek Olay Anlatma Yöntemi Soru cevap |
| 13 | Endokrin SistemTıbbi Terimleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru cevap |
| 14 | Hematopoetik Sistemin Tıbbi Terimleri | Kavram Haritası Anlatma Yöntemi Soru cevap |
| 15 | Duyu organları tıbbi terimleri, Dersin değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi Soru cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Polat M, Eroğlu F. Tıbbi Terminoloji. (1.baskı). Nobel kitabevi; 2015. | |
| 2 | Stanfield P, Cross N. (Çev: İlhanlı İ). Temel Tıbbi Terminoloji. (4.Baskı). Nobel Akademik; 2018. | |
| 3 | Mesut R, Çıkmaz S. Tıbbi Latince Yayınevi: Nobel Tıp Kitabevleri; 2015. | |
| 4 | Yıldırım M. Medikal Terminoloji. Nobel Tıp Kitabevleri; 2017. | |
| 5 | Hatipoğlu H.G. Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı; 2015. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları Seçilmiş makaleler Kitap, bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||