|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MUHARREM BİROL AKALIN (birolakalin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FEYYAZ ATAÇ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders temel çizim tekniklerini öğreterek, cisimlerin üç boyutlu görünümünün çizilmesini amaçlamaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Temel çizim kurallarını ve standartlarını kullanabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Basit cisimlerin üç boyutlu görünüşlerini çizebilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Temel perspektif çizim tekniklerini kullanabilir. |
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Temel çizim tekniklerinin öğretilmesi, Perspektifin detaylı anlatımı ve kullanımı, ölçülendirme tekniklerinin gösterilmesi, üç boyutlu nesnelerin çizimlerinin yapılmasını içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Antetli çizim ve çizgi uygulamaları | Uygulama-Alıştırma |
| 2 | Antetli çizim ve çizgi uygulamaları | Uygulama-Alıştırma |
| 3 | Obje Tasarımı | Uygulama-Alıştırma |
| 4 | Obje Tasarımı | Uygulama-Alıştırma |
| 5 | Üretime uygun çizim | Uygulama-Alıştırma |
| 6 | Üretime uygun çizim | Uygulama-Alıştırma |
| 7 | Sunuma hazırlık | Uygulama-Alıştırma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Obje Tasarımı | Uygulama-Alıştırma |
| 10 | Obje Tasarımı | Uygulama-Alıştırma |
| 11 | Tasarlanan objenin teknik çizimi | Uygulama-Alıştırma |
| 12 | Tasarlanan objenin teknik çizimi | Uygulama-Alıştırma |
| 13 | Tasarlanan objenin teknik çizimi | Uygulama-Alıştırma |
| 14 | Mekan çizimi ve ölçülendirme | Uygulama-Alıştırma |
| 15 | Mekan çizimi ve ölçülendirme | Uygulama-Alıştırma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ders Notları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Rapido kalem, aydınger, T cetveli | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 10 | 20 | |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 2 | 6 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 1 | 1 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 2 | 4 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 49 | ||