|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MUHARREM BİROL AKALIN (birolakalin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders, kent olgusunda, iç ve dış mekan seramik projelerinde;çevre ve biçim ilişkisini, çevre ve tema ilişkisini, mekanın yapısının ve dokusunun proje üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini analiz edebilmeyi ve çözümleyebilmeyi amaçlar. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Çevre ve projeyi ilişkilendirebilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Proje takvimini planlayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Proje uygulamalarında beklenmeyen durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. |
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Seramik yüzey tasarımlarında ve üç boyutlu tasarımlarda çevre (kent) ile ilişkilerin irdelenme yöntemleri. Mekan, kültür, tema ve projenin amacının; uygulama projesine teknik, artistik açıdan etkisi ve sonuçlarının değerlendirilmesi.Orjinal bir proje yapmak için gerekli araştırmaların ve çözümlemelerin yapılması | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ders ve konular hakkında genel tanıtım | Anlatım, soru-cevap |
| 2 | Kent Kavramı | Anlatım, soru-cevap |
| 3 | Boyut ve mekan ilişkisi. Eskiz çalışmaları | Anlatım, soru-cevap |
| 4 | Kent seramikleri hakkındaki proje uygulamalarına eleştirel bakış | Anlatım, soru-cevap |
| 5 | Çevre ve üslup ilişkisi. (Örnek projelerin değerlendirilmesi). | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma. |
| 6 | Projelerin seçilmesi ve uygulamalara başlangıç | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma. |
| 7 | Detay ve maket uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Detay ve maket uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma. |
| 10 | Uygulamalarda teknik çözümlemeler | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma. |
| 11 | Maketler üzerinde yapılan son çalışmalar | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma. |
| 12 | Eleştiriler üzerine yapılan düzeltme çalışmaları. | Anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma. |
| 13 | Eleştiriler üzerine yapılan düzeltme çalışmaları. | Anlatım, soru-cevap |
| 14 | Eleştiriler üzerine yapılan düzeltme çalışmaları. | Anlatım, soru-cevap |
| 15 | Öğrenci uygulamalarının bitirilmesi ve dönem değerlendirmesi | Anlatım, soru-cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ceramics in the Environment, Janet Mansfield, 2005. | |
| 2 | Ceramics Art and Perception, Ceramics Technical,Ceramics Monthly, Seramik Türkiye, Keramikos International Ceramics Magazine. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 6 | 18 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 5 | 1 | 5 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 98 | ||