|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | ALÇI ŞEKİLLENDİRME VE MODEL KALIP YÖNTEMLERİ II, | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERKAN TOK (serkantok@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrenciye alçı model yapım yöntemleriyle model hazırlama ve kalıp yapma becerisi kazandırmaktır | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenciler alçı model yapım yöntemleriyle model hazırlama ve kalıp yapmayı öğrenerek bunlar aracılığıyla seramik ürünler üretebilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Verilen projelere uygun alçı şekillendirme ve kalıp yöntemini kullanarak projeyi sonuçlandırabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Endüstriyel seramikte alçı şekillendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olabilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Öğrenciler alçı model yapım yöntemleriyle model hazırlama ve kalıp yapmayı öğrenerek bunlar aracılığıyla seramik ürünler oluşturur. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Haftalık ders içeriğinin anlatımı | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Projeye uygun eskiz çalışmalarının değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi, soru-cevap |
| 3 | Eskiz çalışmalarının değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi, soru-cevap, gösterip yaptırma. |
| 4 | Onaylanan eskizlerin teknik çözümlerinin yapılması | Anlatma Yöntemi, soru-cevap |
| 5 | Teknik çizimlere uygun olarak model yapımına başlanması | Anlatma Yöntemi, soru-cevap |
| 6 | Modellerin şekillendirilmesi | Anlatma Yöntemi, gösterip yaptırma. |
| 7 | Modellerin son rötuşunun yapılması, kalıp planının oluşturulması | Anlatma Yöntemi, soru-cevap, örnek gösterme |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kalıp alma | Anlatma Yöntemi, gösterip yaptırma. |
| 10 | Kalıp alma | Anlatma Yöntemi, gösterip yaptırma. |
| 11 | Kalıpların temizlik ve rötuşunun yapılması, | Anlatma Yöntemi, soru-cevap, gösterip yaptırma. |
| 12 | Kalıpların kurutulması. | Anlatma Yöntemi, soru-cevap, |
| 13 | Döküm yapılması | Anlatma Yöntemi, gösterip yaptırma |
| 14 | Dökümlerin kurutulması | Anlatma Yöntemi, gösterip yaptırma |
| 15 | Kuruyan dökümlerin rötuşunun yapılması | Anlatma Yöntemi, gösterip yaptırma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Endüstriyel Seramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri, Müçteba Kundul, Biltur Basım Yayın ve Hizmet A.Ş., 2013 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Alçı, alçı ölçme ve şekillendirme aletleri, seramik fırın, önlük | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 15 | 60 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 4 | 8 | 32 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 124 | ||