|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı sıraltı teknik dekor uygulama becerilerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Seramik dekor yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Seramik objeler için desen tasarlayabilir. |
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Deseni seramik objelere uygulayabilir. |
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Seramik dekorlarını uygulama | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Seramik dekorları | Anlatma yöntemi, soru-cevap, deney yapma |
2 | Seramik dekorları | Anlatma yöntemi, soru-cevap, deney yapma |
3 | Sır altı, sır üstü, sır içi dekorları hazırlanması (siyah-beyaz) | Anlatma yöntemi, soru-cevap, deney yapma |
4 | Sır altı, sır üstü, sır içi dekorları hazırlanması (siyah-beyaz) | Anlatma yöntemi, soru-cevap, deney yapma |
5 | Sır altı, sır üstü, sır içi dekorlarının uygulanması (siyah-beyaz) | Anlatma yöntemi, soru-cevap, deney yapma |
6 | Sır altı, sır üstü, sır içi dekorlarının uygulanması (siyah-beyaz) | Anlatma yöntemi, soru-cevap, deney yapma |
7 | Sır altı, sır üstü, sır içi dekorlarının uygulanması (siyah-beyaz) | Anlatma yöntemi, soru-cevap, deney yapma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Siyah-beyaz dekor uygulanan seramik objelerin pişirilmesi | Anlatma yöntemi, soru-cevap, deney yapma |
10 | Sır altı, sır üstü, sır içi dekorlarının hazırlanması (renkli) | Anlatma yöntemi, soru-cevap, deney yapma |
11 | Sır altı, sır üstü, sır içi dekorlarının hazırlanması (renkli) | Anlatma yöntemi, soru-cevap, deney yapma |
12 | Sır altı, sır üstü, sır içi dekorlarının uygulanması (renkli) | Anlatma yöntemi, soru-cevap, deney yapma |
13 | Sır altı, sır üstü, sır içi dekorlarının uygulanması (renkli) | Anlatma yöntemi, soru-cevap, deney yapma |
14 | Sır altı, sır üstü, sır içi dekorlarının uygulanması (renkli) | Anlatma yöntemi, soru-cevap, deney yapma |
15 | Renki dekor uygulanan seramik objelerin pişirilmesi | Anlatma yöntemi, soru-cevap, deney yapma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Seramik Dekorları, Sıdıka Sibel Sevim, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları No:1439, Eskişehir, 2003. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Seramik objeler, Fırçalar, Oksitler, Fırın |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 15 | 60 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 99 |