Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / SER-302 - SERAMİK VE CAM

Kodu: SER-302 Adı: YÜZEYSEL TASARIM Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SERAMİK VE CAM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERKAN TOK (serkantok@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Yüzey tasarımı konusunda bilgilendirmek, bu yöntemlerle daha özgün - yaratıcı tasarımların ortaya çıkarılmasını sağlamak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yüzey biçim ilişkilerini kurgulayarak sorgulayabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Görsel dil içinde ritmi kullanabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Tasarım kurallarını etüde bağlı kompozisyonlar geliştirerek kullanabilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yüzeysel tasarım yöntemlerini kullanarak, yeni tasarımlar yapmak.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma, ders ve konular hakkında genel bilgi verilmesi. Tasarım İlkeleri Anlatım, Soru-Cevap
2 Tasarım İlkeleri Anlatım, Soru-Cevap
3 Tasarım Elemanları Anlatım, Soru-Cevap
4 Tasarım Elemanları Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
5 Doku Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
6 Strüktür Anlatım, Soru-Cevap
7 Doku Etüdleri Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Yüzey Kompozisyon Araştırmaları Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
10 Yüzey Kompozisyon Araştırmaları Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
11 Rölyef ve Mimari Yapılarda Pano Uygulamaları Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
12 Bir Organik Formdan Yola Çıkarak Pano Tasarımı Yapılması Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
13 Seçilen Tasarımın Şekillendirilmeye Başlanması Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
14 Rötuşlama ve Kurumaya bırakma, Bisküi Pişirimi Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
15 Sırlama, Sırlı Pişirim Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Teorik anlatım, konuyla ilgili görseller (Slayt, sunum, fotoğraf, basılı dergi ve kitaplar)

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 15 30
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 3 15
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 3 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 3 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 3 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 89