|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BAHADIR CEM ERDEM (bahadirerdem@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilerin seramik sırlarıyla ilgili teorik araştırmalar paralelinde sırlar geliştirmesidir | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Oluşturulan sır reçetesinde hangi hammaddeleri kullanabileceğini saptayabilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Oksitlerin sırdaki etkilerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Sır hazırlayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Seramik sırlarının tanımı, çeşitleri ve formülsel anlatımı,sıra giren oksitlerin özellikleri, seger formülü hesapları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Seramik sırlar, çeşitleri ve özellikleri | Anlatma yöntemi |
| 2 | Seramik sır hammaddeleri ve özellikleri | Anlatma yöntemi |
| 3 | Seramik sırları oluşturan oksitler ve özellikleri | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi, deney yapma |
| 4 | Seramik sırlarının formülsel anlatımı | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi |
| 5 | Sırların Seger formülünü oluşturma | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi, soru ve cevap |
| 6 | Sırların reçetelerini hesaplama | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi, soru ve cevap |
| 7 | Deneme plakalarına sır uygulamalarının yapılması | Anlatma yöntemi, uygulama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Uygulama sonucunda sırların değerlendirilip hataların düzeltilmesi | Anlatma yöntemi, problem çözme yöntemi, soru ve cevap |
| 10 | Sır reçetelerinin belirlenmesi | Anlatma yöntemi, soru ve cevap |
| 11 | Sırlara renk veren oksitler ve özellikleri | Anlatma yöntemi |
| 12 | Sır reçetelerinin renk veren oksitler ile renklendirilmesi | Anlatma yöntemi, soru ve cevap |
| 13 | Sır reçetesinin tartılması ve öğütülmesi | Anlatma yöntemi,uygulama |
| 14 | Deneme plakalarına sır uygulamalarının yapılması | Anlatma yöntemi,uygulama |
| 15 | Sır uygulanan deneme plakalarının pişirilmesi | Anlatma yöntemi ,uygulama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | ARCASOY Ateş, BAŞKIRKAN Hasan, Seramik Teknolojisi, Literatür Yayıncılık:2020. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Seramik hammaddeleri, kil deneme plakaları, seramik fırını, önlük | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 15 | 60 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 6 | 3 | 18 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 124 | ||