|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İLKSEN ALVEROĞLU (ilksenalveroglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bilgisayar destekli üç boyutlu seramik tasarımı yapılabilen yazılımların özelliklerini ve kullanım alanlarını göstermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Üç boyutlu çizim programını kullanabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Üç boyutlu çizim programında temel tasarım ilkeleri doğrultusunda çizim ve tasarım yapabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Üç boyutlu çizim programında özgün tasarım yapabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilgisayarda tasarım yöntemleri, üç boyutlu tasarım programı ile modelleme uygulaması yapmak. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders hakkında genel bilgi verilmesi, bilgisayarda görüntü işleme yöntemlerinin anlatılması, üç boyutlu çizim programı mantığının tanıtılması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
2 | Bilgisayar programının temel komutların anlatılması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
3 | Üç boyutlu çizim komutlarının amaçlarının anlatılması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
4 | Çizim alıştırmalarının yapılması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
5 | Çizim programının özelliklerin anlatılmaya devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
6 | Çizim alıştırmalarının yapılması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
7 | Çizim alıştırmalarının yapılması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çeşitli biçimlerde bardak/kupa çizimi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
10 | Çizime devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
11 | Tabak/kase çizilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
12 | Fonksiyonel seramik kullanım eşyası çizilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
13 | Kaşık çizimi yapılması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
14 | Çaydanlık çizimi yapılması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
15 | Çizime devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cem Dönmez, Saliha Dönmez, RHINOCEROS 4 ile Modelleme, Kuriş Matbaacılık, 2009, İstanbul. | |
2 | Ahmet Turan Köksal- SketchUp - Herkes için 3 Boyutlu Tasarım - pdfindir/sketchup-herkes-icin-3-boyutlu-tasarim/# | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, üç boyutlu çizim programı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 10 | 1 | 10 |
c) Performans Ödevi | 5 | 1 | 5 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 5 | 1 | 5 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |