|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İLKSEN ALVEROĞLU (ilksenalveroglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bilgisayar destekli üç boyutlu seramik tasarımı yapılabilen yazılımların özelliklerini ve kullanım alanlarını göstermek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Üç boyutlu çizim programını kullanabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Üç boyutlu çizim programında temel tasarım ilkeleri doğrultusunda çizim ve tasarım yapabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Üç boyutlu çizim programında özgün tasarım yapabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bilgisayarda tasarım yöntemleri, üç boyutlu tasarım programı ile modelleme uygulaması yapmak. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ders hakkında genel bilgi verilmesi, bilgisayarda görüntü işleme yöntemlerinin anlatılması, üç boyutlu çizim programı mantığının tanıtılması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
| 2 | Bilgisayar programının temel komutların anlatılması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
| 3 | Üç boyutlu çizim komutlarının amaçlarının anlatılması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
| 4 | Çizim alıştırmalarının yapılması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
| 5 | Çizim programının özelliklerin anlatılmaya devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
| 6 | Çizim alıştırmalarının yapılması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
| 7 | Çizim alıştırmalarının yapılması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çeşitli biçimlerde bardak/kupa çizimi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
| 10 | Çizime devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
| 11 | Tabak/kase çizilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
| 12 | Fonksiyonel seramik kullanım eşyası çizilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
| 13 | Kaşık çizimi yapılması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
| 14 | Çaydanlık çizimi yapılması | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
| 15 | Çizime devam edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Cem Dönmez, Saliha Dönmez, RHINOCEROS 4 ile Modelleme, Kuriş Matbaacılık, 2009, İstanbul. | |
| 2 | Ahmet Turan Köksal- SketchUp - Herkes için 3 Boyutlu Tasarım - pdfindir/sketchup-herkes-icin-3-boyutlu-tasarim/# | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, üç boyutlu çizim programı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 10 | 1 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 5 | 1 | 5 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 5 | 1 | 5 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 5 | 1 | 5 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||