|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, sanat akımlarının seramik sanatına etkilerini incelemektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sanat akımlarının seramik sanatına etkilerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Çağdaş seramik sanatçılarına örnek verebilir. |
PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Seramik sanatının geçirdiği değişimleri inceleyebilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci |
Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sanat akımları, sanat akımlarının seramik sanatı ile ilişkisi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sanat akımları | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
| 2 | Sanat akımları | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
| 3 | Modernizm/postmodernizm | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
| 4 | Modernizm/postmodernizm | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
| 5 | Çağdaş seramik sanatının gelişimi | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
| 6 | Çağdaş seramik sanatının gelişimi | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
| 7 | Çağdaş seramik sanatının gelişimi | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Dünya'daki çağdaş seramik üretimi | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
| 10 | Dünya'daki çağdaş seramik üretimi | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
| 11 | Ülkemizdeki çağdaş seramik üretimi | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
| 12 | Ülkemizdeki çağdaş seramik üretimi | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
| 13 | Dünya'da ve ülkemizde çağdaş seramik sanatının kıyaslanması | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
| 14 | Dünya'da ve ülkemizde çağdaş seramik sanatının kıyaslanması | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
| 15 | Dünya'da ve ülkemizde çağdaş seramik sanatının kıyaslanması | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Postmodern Ceramics, Mark del Vecchio, Thames & Hudson, 2001. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projektör | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 10 | - | 20 |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 3 | 6 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 62 | ||