Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / SER-408 - SERAMİK VE CAM

Kodu: SER-408 Adı: ÇAĞDAŞ SERAMİK SANATI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SERAMİK VE CAM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, sanat akımlarının seramik sanatına etkilerini incelemektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sanat akımlarının seramik sanatına etkilerini açıklayabilir. PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Çağdaş seramik sanatçılarına örnek verebilir. PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Seramik sanatının geçirdiği değişimleri inceleyebilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sanat akımları, sanat akımlarının seramik sanatı ile ilişkisi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sanat akımları Anlatım yöntemi, soru-cevap
2 Sanat akımları Anlatım yöntemi, soru-cevap
3 Modernizm/postmodernizm Anlatım yöntemi, soru-cevap
4 Modernizm/postmodernizm Anlatım yöntemi, soru-cevap
5 Çağdaş seramik sanatının gelişimi Anlatım yöntemi, soru-cevap
6 Çağdaş seramik sanatının gelişimi Anlatım yöntemi, soru-cevap
7 Çağdaş seramik sanatının gelişimi Anlatım yöntemi, soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Dünya'daki çağdaş seramik üretimi Anlatım yöntemi, soru-cevap
10 Dünya'daki çağdaş seramik üretimi Anlatım yöntemi, soru-cevap
11 Ülkemizdeki çağdaş seramik üretimi Anlatım yöntemi, soru-cevap
12 Ülkemizdeki çağdaş seramik üretimi Anlatım yöntemi, soru-cevap
13 Dünya'da ve ülkemizde çağdaş seramik sanatının kıyaslanması Anlatım yöntemi, soru-cevap
14 Dünya'da ve ülkemizde çağdaş seramik sanatının kıyaslanması Anlatım yöntemi, soru-cevap
15 Dünya'da ve ülkemizde çağdaş seramik sanatının kıyaslanması Anlatım yöntemi, soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Postmodern Ceramics, Mark del Vecchio, Thames & Hudson, 2001.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projektör

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 10 - 20
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 15 30
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 5 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 3 6
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 3 6
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 1 3
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 1 3
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 62