|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, sanat akımlarının seramik sanatına etkilerini incelemektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sanat akımlarının seramik sanatına etkilerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Çağdaş seramik sanatçılarına örnek verebilir. |
PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Seramik sanatının geçirdiği değişimleri inceleyebilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sanat akımları, sanat akımlarının seramik sanatı ile ilişkisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sanat akımları | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
2 | Sanat akımları | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
3 | Modernizm/postmodernizm | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
4 | Modernizm/postmodernizm | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
5 | Çağdaş seramik sanatının gelişimi | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
6 | Çağdaş seramik sanatının gelişimi | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
7 | Çağdaş seramik sanatının gelişimi | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dünya'daki çağdaş seramik üretimi | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
10 | Dünya'daki çağdaş seramik üretimi | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
11 | Ülkemizdeki çağdaş seramik üretimi | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
12 | Ülkemizdeki çağdaş seramik üretimi | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
13 | Dünya'da ve ülkemizde çağdaş seramik sanatının kıyaslanması | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
14 | Dünya'da ve ülkemizde çağdaş seramik sanatının kıyaslanması | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
15 | Dünya'da ve ülkemizde çağdaş seramik sanatının kıyaslanması | Anlatım yöntemi, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Postmodern Ceramics, Mark del Vecchio, Thames & Hudson, 2001. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projektör |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 10 | - | 20 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 3 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 62 |