|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencilerin sır bünyesinde kullanılan hammaddelerin özelliklerini tanıması, hammaddelerin sır bünyesi içinde nasıl etki vereceğini tanımlaması, belirlenen sır çeşidine bağlı olarak reçeteleri hesaplaması bilgi ve becerisine sahip olmasıdır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sır reçetesi için hammaddeleri saptayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Farklı sır reçeteleri geliştirebilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Çeşitli özelliklerde seramik sır reçetesi oluşturabilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Hammaddelerin sır üzerindeki etkilerinin kullanılarak istenilen etkide sırlar elde edilmesi. Sır çeşitleri öğretilir. Seramik sırını oluşturan temel oksitler ve özelliklerini içerir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sır hammaddeleri ve hammaddelerinin yapısal özellikleri | Anlatma Yöntemi, Soru cevap |
| 2 | Sırların sınıflandırılması | Anlatma Yöntemi, Soru cevap |
| 3 | Oksitlerin özellikleri | Anlatma Yöntemi, Soru cevap |
| 4 | Sırların Seger formülünden reçetelerin hesaplanması | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, Problem çözme |
| 5 | Seger formülünden reçetelerin hesaplanması | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, Problem çözme |
| 6 | Reçeteden Seger formülünün hesaplanması | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, Problem çözme |
| 7 | Temel sır reçetelerinin belirlenmesi ve Seger formülü hesabı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Problem çözme |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Üçgen faz diyagramı | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Üçgen faz diyagramı ve renk veren oksitler | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 11 | Temel sır reçetesine ilave edilecek oksitlerin belirlenmesi | Anlatma Yöntemi, Soru cevap |
| 12 | Belirlenen oksitlerle üçgen faz diyagramının hesaplanması | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, Problem çözme |
| 13 | Renk veren oksitlerle üçgen faz diyagramının hesaplanması | Anlatma Yöntemi, Soru cevap, Problem çözme |
| 14 | Farklı özelliklerde sırlardan belirlenen sır çeşidine bağlı olarak Seger formülünden reçetelerin hesaplanması | Anlatma Yöntemi, Soru cevap |
| 15 | Dönem sonu uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Seramik Teknolojisi, Ateş Arcasoy ve Hasan Başkırkan, Literatür Yayıncılık, 2020. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Seramik hammaddeleri, sır değirmeni, seramik havanlar, hasas tartı, önlük | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 4 | 4 | 16 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 95 | ||