|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Herhangi bir konuda nasıl araştırma yapılacağı ve bilimsel bir makalenin nasıl yazılabileceğine dair beceri kazandırmak hedeflenir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilimsel yaklaşımın niteliklerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Bilimsel yöntemin aşamalarını tanıyabilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Bilimsel etik kurallarını açıklayabilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Derste, bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri anlatılır. Bilimsel makale, tez, nasıl yazılır, kaynaklardan alıntı ne şekilde yapılır, araştırma nasıl yapılmalıdır, fikir ve sanat eserleri kanunu üzerinde durulur. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Bilim ve Bilimsel araştırma nedir? | Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 | Bilimsel Makale Nedir? | Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | Başlık Nasıl Hazırlanır? | Anlatım, Soru-Cevap |
| 4 | Yazarlar ve Adresleri Nasıl Sıralanır? | Anlatım, Soru-Cevap |
| 5 | Kısa Özet Nasıl Hazırlanır? | Anlatım, Soru-Cevap |
| 6 | Giriş Nasıl Yazılır? | Anlatım, Soru-Cevap |
| 7 | Malzeme ve Yöntemler Bölümü Nasıl Yazılır? | Anlatım, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sonuçlar Nasıl Yazılır? | Anlatım, Soru-Cevap |
| 10 | Kaynaklara Nasıl Atıf Yapılır? | Anlatım, Soru-Cevap |
| 11 | Bir Tarama/Değerlendirme Makalesi Nasıl Yazılır? | Anlatım, Soru-Cevap |
| 12 | Tez Nasıl Yazılır? | Anlatım, Soru-Cevap |
| 13 | Ahlak, Haklar ve İzinler | Anlatım, Soru-Cevap |
| 14 | Kısaltmalar Nasıl ve Ne Zaman Kullanılır? | Anlatım, Soru-Cevap |
| 15 | Genel Değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, 17. baskı, Ankara 2007. | |
| 2 | Robert A. Day, Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır, Çev. Güler Aşkay Altay, Tübitak Yayınları, Ankara 1996. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 40 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 4 | 4 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 64 | ||