|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BETÜL AYTEPE SERİNSU (aytepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Seramik uygulama tekniklerini kavrayıp özgün uygulamalar yapmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Yüzey biçim ilişkilerini kurgulayabilir ve sorgulayabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Görsel dil içinde ritmi kullanabilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Tasarım kurallarını etüde bağlı kompozisyonlar geliştirerek kullanabilir. |
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Seramik form/tasarım uygulamaları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ders ve konular hakkında genel tanıtım | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
| 2 | Güncel Sanat üzerine söyleşi, Öğrencilerin tasarımları için araştırmalarına ve çizimlerine başlaması | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
| 3 | Kavramsal Sanat üzerine söyleşi, Öğrencilerin tasarımlarını geliştirmesi ve eleştiriler | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
| 4 | Öğrenci Tasarımları üzerinden eleştiriler ve uygulama projelerinin seçilmesi | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
| 5 | Öğrenci uygulamaları ve eleştiriler | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
| 6 | Öğrenci uygulamaları ve eleştiriler | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
| 7 | Öğrenci uygulamaları ve eleştiriler | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sanatçı örnekleri üzerine söyleşi, öğrenci uygulamaları, eleştiriler | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
| 10 | Sanatçı örnekleri üzerine söyleşi, öğrenci uygulamaları, eleştiriler | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
| 11 | Sanatçı örnekleri üzerine söyleşi, öğrenci uygulamaları, eleştiriler | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
| 12 | Sanatçı örnekleri üzerine söyleşi, öğrenci uygulamaları, eleştiriler | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
| 13 | Sanatçı örnekleri üzerine söyleşi, öğrenci uygulamaları, eleştiriler | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
| 14 | Sanatçı örnekleri üzerine söyleşi, öğrenci uygulamaları, eleştiriler | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
| 15 | Öğrenci uygulamalarının bitirilmesi ve dönem değerlendirmesi | Anlatım, Soru-cevap, Beyin Fırtınası |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | The Art&Craft of Ceramics / A Lark Ceramics Book | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kil, Seramik şekillendirme aletleri, sır, önlük | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | 10 | 3 | 20 |
| Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 15 | 90 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 5 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 8 | 5 | 40 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 248 | ||