|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEZER SORGUN (ssorgun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
verilen kavramların öğrencilere kavratılması |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tam sayılar, Gruplar ve temel grup kavramları, Halkalar ve cisimler, Polinomlar, sonlu cisimler, Lineer kodlar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kodlar İçin Sınırlar | Karşılıklı tartışma |
2 | Sonlu cisimlerde primitif elemanlar | Karşılıklı tartışma |
3 | Cisimlerin Karekteristicleri | Karşılıklı tartışma |
4 | Polinomlarda Çarpanlar | Karşılıklı tartışma |
5 | Cyclotomic polinomlar | Karşılıklı tartışma |
6 | Sonlu cisimlerde primitif elemanlar | Karşılıklı tartışma |
7 | Primitif polinomlar | Karşılıklı tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Primitif polinomlar | Karşılıklı tartışma |
10 | Primitif polinomlar | Karşılıklı tartışma |
11 | Lineer Kodlarda minimum uzaklık | Karşılıklı tartışma |
12 | Lineer Kodlarda minimum uzaklık | Karşılıklı tartışma |
13 | Devirli Kodlar | Karşılıklı tartışma |
14 | Devirli Kodlar | Karşılıklı tartışma |
15 | Devirli Kodlar | Karşılıklı tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Paul Garrett, The Mathmatics of Coding Theory, Prentice-Hall, 2004. | |
2 | Sarah Spence Adams, Introduction to Algebraic Coding Theory, Cornell University, 2008 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 174 |