|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEZER SORGUN (ssorgun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Verilen konuların kavratılması |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar.
PÇ-3 Matematikteki güncel konulara hakim olur. Analiz ve cebir alanın da yeni teorik ve uygulamalı konuları kavrar. PÇ-15 Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
Yazılı Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Polinomlar, moduller, vektör uzayları, çözülebilir gruplar, simetrik rasyonel fonksiyonlar,cisim genişlemeleri, parçalanış cisimleri, cebirsel kapanış, normallik, polinomun Galois grupları, sonlu cisimler ve uygulamaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Polinomlar | karşılıklı tartışma |
2 | moduller | karşılıklı tartışma |
3 | moduller | karşılıklı tartışma |
4 | vektör uzayları | karşılıklı tartışma |
5 | çözülebilir gruplar | karşılıklı tartışma |
6 | simetrik rasyonel fonksiyonlar | karşılıklı tartışma |
7 | cisim genişlemeleri | karşılıklı tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | cisim genişlemeleri | karşılıklı tartışma |
10 | parçalanış cisimleri | karşılıklı tartışma |
11 | cebirsel kapanış | karşılıklı tartışma |
12 | normallik, polinomun Galois grupları | karşılıklı tartışma |
13 | normallik, polinomun Galois grupları | karşılıklı tartışma |
14 | sonlu cisimler ve uygulamaları | karşılıklı tartışma |
15 | sonlu cisimler ve uygulamaları | karşılıklı tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Scott W.R. Group Theory, Prentice-Hall Inc. New Jersey,1964 | |
2 | Thomas W. Hungerford, Algebra, University of Washington, 1982 | |
3 | John B. Fraleight, A First Course in Abstract Algebra, University of Rhode Island, 1982 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 7 | 2 | 10 |
8.Dönem Ödevi | 14 | 2 | 10 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 3 | 7 | 21 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 7 | 21 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 192 |