|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MATEMATİK (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HAYRULLAH ÖZİMAMOĞLU (h.ozimamoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HAYRULLAH ÖZİMAMOĞLU, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Hata düzeltme kodlarını ve temel kavramlarını bilir. |
PÇ-2 Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. PÇ-13 Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kodlama teorisinin temel problemini bilir. |
PÇ-3 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgileri jmatematik problemlerin çözümleri için kullanır. |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Hata düzeltme kodlarına giriş, Kodlama teorisinin temel problemi, Sonlu cisimler üzerinde vektör uzaylar, Lineer kodlar, Lineer bir kodla kodlama ve kod çözme, Dual kod, Parity-check matris ve sendrom kod çözme | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Hata düzeltme kodlarına giriş | Anlatım |
| 2 | Kodlama teorisinin temel problemi | Anlatım |
| 3 | Kodlama teorisinin temel problemi | Anlatım |
| 4 | Sonlu cisimler üzerinde vektör uzaylar | Anlatım |
| 5 | Sonlu cisimler üzerinde vektör uzaylar | Anlatım |
| 6 | Lineer kodlar | Anlatım |
| 7 | Lineer kodlar | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Lineer bir kodla kodlama ve kod çözme | Anlatım |
| 10 | Lineer bir kodla kodlama ve kod çözme | Anlatım |
| 11 | Dual kod | Anlatım |
| 12 | Dual kod | Anlatım |
| 13 | Parity-check matris ve sendrom kod çözme | Anlatım |
| 14 | Parity-check matris ve sendrom kod çözme | Anlatım |
| 15 | Parity-check matris ve sendrom kod çözme | Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | A First Course in Coding Theory, Clarendon Press, Oxford, 1986 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 15 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||