|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MATEMATİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEZER SORGUN (ssorgun@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrenciye ingilizce dilindeki matematiksel terimlerin türkçe anlamlarını öğretmek ve ingilizce matematiksel metinlerden türkçeye ve türkçe matematiksel metinlerden de ingilizceye tercümelerin nasıl yapıldığını anlatmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İngilizcedeki temel matematiksel terimleri öğrenir. |
PÇ-6 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurar. PÇ-7 Alanıyla ilgili öğrenme ihtiyaçlarını belirler. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenir ve uygular; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. PÇ-10 Matematik temel alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | İngilizce matematiksel metinlerden Türkçeye nasıl tercüme yapılacağını öğrenir. |
PÇ-6 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurar. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenir ve uygular; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. PÇ-10 Matematik temel alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Türkçe matematiksel metinlerden İngilizceye nasıl tercüme yapılacağını öğrenir. |
PÇ-6 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurar. PÇ-7 Alanıyla ilgili öğrenme ihtiyaçlarını belirler. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenir ve uygular; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. PÇ-10 Matematik temel alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İngilizce temel matematiksel terimler, İngilizce temel matematiksel terimlerin Türkçe anlamları, İngilizce matematiksel metinlerden Türkçe’ye tercümeler, Türkçe matematiksel metinlerden İngilizce’ye tercümeler | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İngilizce temel matematiksel terimler | Oral Represention, Questioning-Answering, Problem solving |
| 2 | İngilizce temel matematiksel terimlerin Türkçe anlamları | Oral Represention, Questioning-Answering, Problem solving |
| 3 | İngilizce temel matematiksel terimler | Oral Represention, Questioning-Answering, Problem solving |
| 4 | İngilizce temel matematiksel terimlerin Türkçe anlamları | Oral Represention, Questioning-Answering, Problem solving |
| 5 | İngilizce temel matematiksel terimler | Oral Represention, Questioning-Answering, Problem solving |
| 6 | İngilizce matematiksel metinlerden Türkçe’ye tercümeler | Oral Represention, Questioning-Answering, Problem solving |
| 7 | Türkçe matematiksel metinlerden İngilizce’ye tercümeler | Oral Represention, Questioning-Answering, Problem solving |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İngilizce temel matematiksel terimler | Oral Represention, Questioning-Answering, Problem solving |
| 10 | İngilizce temel matematiksel terimlerin Türkçe anlamları | Oral Represention, Questioning-Answering, Problem solving |
| 11 | İngilizce matematiksel metinlerden Türkçe’ye tercümeler | Oral Represention, Questioning-Answering, Problem solving |
| 12 | Türkçe matematiksel metinlerden İngilizce’ye tercümeler | Oral Represention, Questioning-Answering, Problem solving |
| 13 | İngilizce temel matematiksel terimler | Oral Represention, Questioning-Answering, Problem solving |
| 14 | İngilizce matematiksel metinlerden Türkçe’ye tercümeler | Oral Represention, Questioning-Answering, Problem solving |
| 15 | Türkçe matematiksel metinlerden İngilizce’ye tercümeler | Oral Represention, Questioning-Answering, Problem solving |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 176 | ||