|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YASİN YAZLIK (yyazlik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı fark denklemlerinde temel kavramları vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fark denlemlerin çözülerinin varlığını inceler, fark denklemlerini sınıflandırır |
PÇ-1 Analiz, Uygulamalı matematiğin, Geometri ve Cebirin bazı alt toerileri hakkındaki temel teoremleri yeni problemlere uygulayabilir. PÇ-2 Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. PÇ-3 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgileri jmatematik problemlerin çözümleri için kullanır. PÇ-5 Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) PÇ-6 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanabilme. PÇ-9 Bilim tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi edinebilme. PÇ-16 Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
|
DÖÇ-2 |
PÇ-1 Analiz, Uygulamalı matematiğin, Geometri ve Cebirin bazı alt toerileri hakkındaki temel teoremleri yeni problemlere uygulayabilir. PÇ-2 Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. PÇ-3 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgileri jmatematik problemlerin çözümleri için kullanır. PÇ-4 Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanabilme ve ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanabilme. PÇ-6 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanabilme. PÇ-13 Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. PÇ-16 Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fark hesabı, Birinci basamaktan lineer fark denklemleri, Yüksek basamaktan lineer fark denklemleri, Sabit katsayılı lineer homogen fark denklemleri, Homogen olmayan lineer fark denklemleri, Parametrelerin değişimi yöntemi, Lineer denkleme dönüştürülebilen lineer olmayan fark denklemleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Fark hesabı | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
2 | Fark hesabı | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
3 | Birinci basamaktan lineer fark denklemleri | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
4 | Birinci basamaktan lineer fark denklemleri | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
5 | Yüksek basamaktan lineer fark denklemleri | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
6 | Yüksek basamaktan lineer fark denklemleri | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
7 | Sabit katsayılı lineer homogen fark denklemleri | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sabit katsayılı lineer homogen fark denklemleri | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
10 | Homogen olmayan lineer fark denklemleri | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
11 | Homogen olmayan lineer fark denklemleri | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
12 | Parametrelerin değişimi yöntemi | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
13 | Parametrelerin değişimi yöntemi | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
14 | Lineer denkleme dönüştürülebilen lineer olmayan fark denklemleri | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
15 | Lineer denkleme dönüştürülebilen lineer olmayan fark denklemleri | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Saber N. ELAYDI, (1995) An Introduction to Difference Equations, Springer Kelley Peterson, Difference Equations | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 2 | 8 | 16 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 15 | 45 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 187 |