|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞAMİL YEŞİLYURT (yesilyurt@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk ve dünya romanları ile ilgili metin analizi yapabilmek. Literatür taraması ve araştırma yöntemlerini öğrenebilmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel kaynakları tarama vekütüphanelerden faydalanabilme niteliği kazanabilir. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Analiz ve sentez becerisini geliştirebilir. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | yazılı ifade yeteneğini geliştirebilir. |
PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. PÇ-13 Bir yabancı dil kullanarak alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Metin incelemesi, edebiyat kuramları, literatür taraması, analiz, sentez. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tahkiyeli edebi eser kavramı. Hikâye türü, tarih içindeki açılımları ve çeşitleri. Modern Türk hikâyesi; kaynakları ve bugünü. | Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Rapor Hazırlama |
2 | Roman tahlil yöntemleri. Teoriler. | Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Rapor Hazırlama |
3 | Dünya edebiyatında roman | Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Rapor Hazırlama |
4 | Türk edebiyatında roman | Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Rapor Hazırlama |
5 | Roman inceleme Yöntemleri | Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Rapor Hazırlama |
6 | Roman inceleme Yöntemleri | Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Rapor Hazırlama |
7 | Roman inceleme Yöntemleri | Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Rapor Hazırlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Seçilmiş romanlar üzerine incelemeler | Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Rapor Hazırlama |
10 | Seçilmiş romanlar üzerine incelemeler | Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Rapor Hazırlama |
11 | Seçilmiş romanlar üzerine incelemeler | Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Rapor Hazırlama |
12 | Seçilmiş romanlar üzerine incelemeler | Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Rapor Hazırlama |
13 | Seçilmiş romanlar üzerine incelemeler | Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Rapor Hazırlama |
14 | Seçilmiş romanlar üzerine incelemeler | Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Rapor Hazırlama |
15 | Seçilmiş romanlar üzerine incelemeler | Kitap Eleştirisi Kaynak Tarama Makale Eleştirisi Rapor Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. Jerry M. Burger, Kişilik, Kaknüs Yayınları, İstanbul, 2006. | |
2 | 2. Umberto Eco, Anlatı Ormanlarında Altı Gezinti, Çev.: Kemal Atakay, Can Yayınları, 3. Baskı, İstanbul. | |
3 | 3. Umberto Eco, Açık Yapıt, Çev.: Nilüfer Uğur Dalay, Can Yayınları, İstanbul, 1998 | |
4 | 4. 1Ahmet Ö. Evin, Türk Romanının Kökenleri ve Gelişimi, Çev. Osman Akınhay, Agora Kitaplığı, İstanbul, 2004 | |
5 | 5. Robert P. Finn,Türk Romanı İlk Dönem 1872-1900, Çev. Tomris Uyar, 2. ,Baskı, Agora Kitaplığı, İstanbul, 2003 | |
6 | 6. Nurdan Gürbilek, Ev Ödevi, Metis Edebiyat, İstanbul, 1999. | |
7 | 7. Paul Ricceur, Zaman ve Anlatı: Bir Zaman Olayörgüsü Üçlü Mimesis, Çev. Mehmet Rifat-Sema Rifat, YKY, İstanbul, 2007. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Basılı ve çevrimiçi birincil ve ikincil kaynaklar (makale, kitap vd.), İnternet bağlantılı bilgisayar, yansıtıcı, yazı tahtası. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 8 | 1 | 40 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 16 | 1 | 60 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |