|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | VOLKAN KARAGÖZLÜ (volkankaragozlu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
VOLKAN KARAGÖZLÜ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Klasik Türk Edebiyatı sahasında yapılan araştırmalarda farklı disiplinlerin yöntemlerinden yararlanmak, Araştırmacı adaylarının bu tür çalışmalardan haberdar etmek ve çalışmalarında yararlanmalarını sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bir gazeli yapısal bakımından inceler. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-6 Eski Türk Edebiyatının Arap harfli manzum ve mensur eserlerini okur, açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Klasik bir metin üzerinde modern yöntemlerinin hangisinin uygulanabileceğine karar verir. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-6 Eski Türk Edebiyatının Arap harfli manzum ve mensur eserlerini okur, açıklar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Modern yöntemler hakkında ana hatlarıyla bilgi sahibi olur. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-21 Alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Klasik edebiyata modern yaklaşımlar: Tarihsel yaklaşım, Psikokojik yaklaşım, Metinbilimsel yaklaşım, Dilbilimsel yaklaşım, Ontolojik analiz metodu hakkında örnek çalışma ve metinlerden hareketle bilgi verilip, uygulama yapılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Geleneksel metin şerhi metodları ve Ali Nihat Tarlan | Anlatma ve Tartışma |
2 | Geleneksel metin şerhi ile birlikte modern yöntemleri de deneyenler ve Tunca Kortantamer | Anlatma ve Tartışma |
3 | Klasik şiire yeni yaklaşımlar hakkında görüşler | Anlatma ve Tartışma |
4 | Klasik şiire yeni yaklaşımlar hakkında görüşler | Anlatma ve Tartışma |
5 | Klasik şiire yeni yaklaşımlar hakkında görüşler | Anlatma ve Tartışma |
6 | Yapısal edebiyat inceleme örnekleri | Anlatma ve Tartışma |
7 | Yapısal edebiyat inceleme örnekleri | Anlatma ve Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Anlambilimsel açıdan bir gazelin incelenmesi | Anlatma ve Tartışma |
10 | Anlambilimsel açıdan bir gazelin incelenmesi | Anlatma ve Tartışma |
11 | Çağdaş okur merkezli kuramlara göre metin incelemesi | Anlatma ve Tartışma |
12 | Çağdaş okur merkezli kuramlara göre metin incelemesi | Anlatma ve Tartışma |
13 | Çağdaş okur merkezli kuramlara göre metin incelemesi | Anlatma ve Tartışma |
14 | Alımlama estetiği ve Feminist kuramlar açısından metin incelemesi | Anlatma ve Tartışma |
15 | Alımlama estetiği ve Feminist kuramlar açısından metin incelemesi | Anlatma ve Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dilçin, Cem: ?Cumhuriyet?in 80. Yılında Divan Şiiri Üzerine Düşünceler? Türkoloji Dergisi XVI/2 (2003), s. 1-21. | |
2 | Avşar, Ziya: ?Düşünce Alanı Merkezli Metin Çözümleme Yöntemi ve Revânî?nin Bir Gazelinin Bu Yönteme Göre Şerhi?, III. Klâsik Türk Edebiyatı Sempozyumu (Prof. Dr. Cem Dilçin Adına), 13 Şubat 2009 Kayseri. | |
3 | Bayram, Yavuz: ?Geleneksel, Yapısal ve Dilbilimsel Unsurlar Eşliğinde Klâsik Türk Şiiri Metinlerinin Ontolojik Tahlili?, III. Klâsik Türk Edebiyatı Sempozyumu (Prof. Dr. Cem Dilçin adına), 13 Şubat 2009, Kayseri. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, sinevizyon, yazı tahtası, kitaplar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 10 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 2 | 8 | 16 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |