|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYDAN ENER SU (aydanenersu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere öykü ve roman çözümlemesinde gerekli bilgileri ve becerileri kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öykü türünün özelliklerini tanımlayabilir. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Öyküleri edebiyat kuramlarına göre analiz edebilir. |
PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Yazarlar ve metinler arasında karşılaştırma yapar. |
PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öykü ve roman kuramları, Türk edebiyatından seçme metinler ve uygulamalı çalışmalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, yönem, yükümlülükler | Değerlendirme |
2 | Öykü tanımı ve öykü ile ilgili kaynaklar | Konu anlatımı |
3 | Öykünün tarihi ve nitelikleri | Konu anlatımı |
4 | Modern öykü | Konu anlatımı |
5 | Maupassant Tarzı Öykü-Çehov Tarzı Öykü | Konu anlatımı |
6 | Öykünün ögeleri, Öyküde olay örgüsü | Konu anlatımı |
7 | Örnek İnceleme I | Metin çözümlemesi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öyküde bakış açısı ve anlatıcı | Konu anlatımı |
10 | Öyküde kişiler kadrosu | Konu anlatımı |
11 | Öyküde zaman ve mekân | Konu anlatımı |
12 | Öykü çözümlemesi üzerine kuramsal bilgi | Konu anlatımı |
13 | Örnek İnceleme II | Metin çözümlemesi |
14 | Örnek İnceleme III | Metin çözümlemesi |
15 | Örnek İnceleme IV | Metin çözümlemesi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mehmet KAPLAN, Hikâye Tahlilleri, İstanbul, 1986. | |
2 | İsmail ÇETİŞLİ, Metih Tahlilerine Giriş/2, Hikaye-Roman-Tiyatro, Ankara, 2001. | |
3 | Türk Öykücülüğü Özel Sayısı, Hece Yay., Ankara, Ekim-Kasım 2000. | |
4 | Ömer Lekesiz, Yeni Türk Edebiyatında Öykü (5 Cilt), Kaknüs Yay., 1997-2001. İst., | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Basılı ve çevrimiçi birincil ve ikincil kaynaklar (makale, kitap vd.), İnternet bağlantılı bilgisayar, yansıtıcı, yazı tahtası. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 100 |