|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HACİ ABDULLAH ŞENGÜL (asengul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HACİ ABDULLAH ŞENGÜL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Poetikalar ve poetika yazmamış şairlerin dile getirdikleri şiir görüşleri ayrıntılı olarak ele alınır. Bu görüşler çerçevesinde şairlerin şiirleri incelenir. Bunların Batılı şairlerin poetikaları ve şiir görüşleriyle de karşılaştırmaları yapılır. Poetika yazmış büyük şairlerin çağına ve sonrasına bu görüşlerinin etkisi incelenir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | DÖÇ-1 Poetika kavramını tartışır. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | DÖÇ-2 Şiirle ilgili kavramları açıklar. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | DÖÇ-3 Türk edebiyatındaki poetikaları ayırt eder. |
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar. PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türk edebiyatının dönemlerine göre poetikaları ele almak ve Tanzimat’tan sonraki Türk edebiyatında poetikalara yoğunlaşarak poetika metinlerini incelemek, bunların edebiyat tarihi açısından önemini ve Türk edebiyatının gelişim çizgisi içindeki etkilerini saptamak. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Poetika kavramı | Anlatım |
2 | Eski Yunan’da poetika | Anlatım |
3 | Avrupa edebiyatlarında poetika | Anlatım |
4 | Tanzimat’ta poetika | Anlatım |
5 | Servet-i Fünûn’da poetika I | Anlatım |
6 | Servet-i Fünûn’da poetika II | Anlatım |
7 | Fecr-i Âti’de poetika | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Millî Edebiyat’ta poetika | Anlatım |
10 | Ahmet Haşim’in poetikası | Anlatım |
11 | Yahya Kemal’in poetikası | Anlatım |
12 | Necip Fazıl’ın poetikası | Anlatım |
13 | Memleketçi şiirin poetikası | Anlatım |
14 | Garip hareketinin poetikası | Anlatım |
15 | İkinci Yeni şiirinin poetikası | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aristoteles (2012). Poetika Şiir Sanatı Üstüne, İstanbul: Can Yayınları. | |
2 | Okay, Orhan (2012). Poetika Dersleri, İstanbul: Dergâh Yayınları. | |
3 | Berk, İlhan (2013). Poetika, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. | |
4 | Arslan, Mahmut (2007). Poetika, Ankara: Phoenix. | |
5 | Şevki, Abdullah ( 2011). Poetika ve Felsefe, İstanbul: Kurgu. | |
6 | Kolcu, Ali ihsan (2009). Ahmet Haşim’in Poetikası, Ankara: Salkımsöğüt Yayınları. | |
7 | Yivli, Oktay (2013). Metin Eloğlu’nun Şiiri, Ankara: Kurgan Edebiyat. | |
8 | Kolcu, Ali İhsan (2009). İsmet Özel’in Poetikası, Ankara: Salkımsöğüt Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |