Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TDE 762 - TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI

Kodu: TDE 762 Adı: KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYAT II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞAMİL YEŞİLYURT (yesilyurt@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Farklı milletlerin edebî eserlerini inceleyerek Türk Edebiyatı ile paralellik, benzerlik ve farklılıklarının tespit edilmesi.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kültür ve Edebiyat arasındaki ilişkiyi bilir. PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder.
PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar.
PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar.
PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Farklı milletlerin edebiyatlarındaki paralellik, benzerlik ve farklılıkları tespit eder. PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder.
PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar.
PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar.
PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar.
PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Dünya edebiyatlarının ortak kaynaklarını ve birbirlerini nasıl etkilediklerini sentezleyebilir. PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir.
PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır.
PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar.
PÇ-23 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Farklı kültürlerin edebiyatlarıyla Türk Edebiyatının paralellik, benzerlik ve farklılıklarını, bunların nedenlerini içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Karşılaştırmalı edebiyatın tanımı ve tarihçesi. Anlatım, tartışma
2 Karşılaştırmalı Edebiyatta kullanılan metotlar. Anlatım, tartışma
3 Çeviri faaliyetleri ve çevirinin Karşılaştırmalı Edebiyattaki rolü. Anlatım, tartışma
4 Karşılaştırmalı edebiyatta seyahatnamelerin önemi. Yabancı seyahatnamelerde Türk imgesi Anlatım, tartışma
5 Farklı kültürlerin edebî eserlerinde kaynak olarak mitoloji ve din. Anlatım, tartışma
6 Masallardaki ortak motiflerin karşılaştırılması; Destanlardaki ortak motiflerin karşılaştırılması. Anlatım, tartışma
7 Kaynak olarak Binbir Gece Masalları ve Bin Bir Gün Masalları. Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Tanzimat sonrası Türk Edebiyatında çeviri faaliyetleri ve etkisi Anlatım, tartışma
10 Türk Edebiyatında Shakespeare etkisi, Victor Hugo?nun Türk Edebiyatına etkisi. Anlatım, tartışma
11 Ondokuzuncu Asır Türk Edebiyatında Alphonse de Lamartine Çevirileri ve Etkisi Anlatım, tartışma
12 Ondokuzuncu Asır Türk Edebiyatında Alfred de Musset Çevirileri ve Etkisi Anlatım, tartışma
13 İki Yeni Gelinin Hatıraları (Balzac) ve Levâyih-i Hayât (Fatma Aliye Hanım) Anlatım, tartışma
14 Türk Edebiyatında Yunanlılar; Ömer Seyfettin?in hikâyelerinde yabancılar. Anlatım, tartışma
15 Genel Değerlendirme Anlatım, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 AYTAÇ, Gürsel, Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi, Say Yayınları, (1. baskı),İstanbul, 2003, 240 s.
2 ENGİNÜN, İnci, Mukayeseli Edebiyat, Dergâh Yayınları, (1. baskı), İstanbul, 1992, 295 s.
3 KEFELİ, Emel, Karşılaştırmalı Edebiyat İncelemeleri, Kitabevi Yayınları, İstanbul, 2000, 224 s.
4 AYDIN, Kâmil, Karşılaştırmalı Edebiyat Günümüz Postmodern Bağlamında Algılanışı, Birey Yayıncılık, (2. baskı), İstanbul, 2008, 192 s.
5 AYTAÇ, Gürsel, Edebiyat ve Kültür, Hece Yayınları, Ankara, Mayıs 2005, 160 s.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
İnternet bağlantılı bilgisayar, yazı tahtası, kitaplar.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 10 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 4 8
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 120