|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BENGÜ AKSU ATAÇ (benguaksuatac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İngilizce öğretiminde kullanılan ders gereçleri tasarımı kuram ve ilkelerini tanımlamak, ders kitabı kullanımına taraf ve karşıt olan temel görüşleri örneklemak, materyalleri öğrenerek ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre uyarlamak, geliştirmek ve değerlendirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yabancı dil öğretiminde materyal kullanımı ile ilgili kuram ve ilkeleri tanımlayabilir. |
PÇ-9 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dil öğretiminde materyal kullanımının önemini ve gereğini saptar ve yorumlayabilir. |
PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Materyalleri öğrenme ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre ayırt edebilir ve uyarlayabilir. |
PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar. PÇ-13 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek malzemeler geliştirir, hazır malzemeleri uyarlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Eğitim teknolojisini etkili kullanır. |
PÇ-17 Yapacağı uygulamalarda teknolojik aygıtları kullanır ve bu aygıtların bilgisayar ile kontrolünü sağlayacak programları açıklar PÇ-18 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | bağlama yönelik materyal adaptasyonu yapabilir. |
PÇ-13 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek malzemeler geliştirir, hazır malzemeleri uyarlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | bağlama yönelik materyal tasarlayabilir. |
PÇ-13 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek malzemeler geliştirir, hazır malzemeleri uyarlar ve değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İDÖ ders gereçleri tasarımı teori ve ilkeleri (örn.: gereç seçimi, uyarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi) ve ders kitabı kullanımına taraf ve karşıt olan temel görüşler; yöntem, ideoloji ve ders kitabı yazarının arasındaki ilişki; ders gereçlerinin seçimi ile ilgili format: öğrencinin dil yeterliliği, öğrenilebilirlik, kullanım kolaylığı, kültürel içerik, iletişimsel etkileşimin uygunluğu ve dil kullanımı, öğrencilerin birbirleriyle ve öğretmenle etkileşimde bulunmasına yardımcı olan bütünce bazlı otantik, gerçek dünya bağlamında konuşlanmış gereçler; dil öğretimi için gereç uyarlaması ve geliştirilmesi, belirli öğrenme ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre ders kitabı gereçlerinin uyarlanması, öğretmen adaylarının kendi öğretme gereçlerini ve yardımcı gereçleri uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul ortamına göre tasarlamaları; gereç değerlendirmesi, ders kitabının İDÖ sınıf ortamında kullanımı ile ilgili dil gereçleri ve ders kitabı değerlendirme kriterleri ve gereç tasarımı üzerine güncel İDE yöntemleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yabancı dil öğretim programlarında materyalin önemi | Anlatım, tartışma |
2 | Materyal çeşitleri(görsel, işitsel, görsel işitsel) | Anlatım, tartışma |
3 | Ders kitabı kullanımında farklı görüşler ve yaklaşımlar | Anlatım, tartışma |
4 | Eğitim teknolojisini etkili kullanma | Anlatım, sunum |
5 | Materyal seçme ve uyarlama | Anlatım, sunum |
6 | Materyal geliştirme | Anlatım, sunum |
7 | Ders kitabı değerlendirme | Anlatım, sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrencilerin örnek materyalleri kullanmaları ve uygulamaları | Sunum, grup çalışması |
10 | Öğrencilerin örnek materyalleri uyarlamaları ve sunmaları | Sunum, grup çalışması |
11 | Öğrencilerin örnek materyalleri uyarlamaları ve sunmaları | Sunum, grup çalışması |
12 | Öğrencilerin materyalleri geliştirmeleri ve sunmaları | Sunum, grup çalışması |
13 | Öğrencilerin materyalleri değerlendirmeleri | Tartışma |
14 | MEB İngilizce programlarına uygun materyal dosyası tasarlama ve yaratma | Sunum, tartışma |
15 | Konuların gözden geçirilmesi | Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tomlinson, B. (2011). Materials Development in Language Teaching. Cambridge University Press . | |
2 | McGrath, I. (2002). Materials Evaluation and Design for Language Teaching. Edinburgh University Press. | |
3 | Developing Materials for Language Teaching (2013) Second Edition, Edited by Brian Tomlinson | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 60 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 14 | 1 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 14 | 1 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 16 | 1 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 170 |