Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İDE 401 - İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Kodu: İDE 401 Adı: YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE MATERYAL İNCELEME VE GELİŞTİRME Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BENGÜ AKSU ATAÇ (benguaksuatac@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
İngilizce öğretiminde kullanılan ders gereçleri tasarımı kuram ve ilkelerini tanımlamak, ders kitabı kullanımına taraf ve karşıt olan temel görüşleri örneklemak, materyalleri öğrenerek ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre uyarlamak, geliştirmek ve değerlendirmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yabancı dil öğretiminde materyal kullanımı ile ilgili kuram ve ilkeleri tanımlayabilir. PÇ-9 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Dil öğretiminde materyal kullanımının önemini ve gereğini saptar ve yorumlayabilir. PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Materyalleri öğrenme ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre ayırt edebilir ve uyarlayabilir. PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar.
PÇ-13 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek malzemeler geliştirir, hazır malzemeleri uyarlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Eğitim teknolojisini etkili kullanır. PÇ-17 Yapacağı uygulamalarda teknolojik aygıtları kullanır ve bu aygıtların bilgisayar ile kontrolünü sağlayacak programları açıklar
PÇ-18 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-5 bağlama yönelik materyal adaptasyonu yapabilir. PÇ-13 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek malzemeler geliştirir, hazır malzemeleri uyarlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 bağlama yönelik materyal tasarlayabilir. PÇ-13 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek malzemeler geliştirir, hazır malzemeleri uyarlar ve değerlendirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İDÖ ders gereçleri tasarımı teori ve ilkeleri (örn.: gereç seçimi, uyarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi) ve ders kitabı kullanımına taraf ve karşıt olan temel görüşler; yöntem, ideoloji ve ders kitabı yazarının arasındaki ilişki; ders gereçlerinin seçimi ile ilgili format: öğrencinin dil yeterliliği, öğrenilebilirlik, kullanım kolaylığı, kültürel içerik, iletişimsel etkileşimin uygunluğu ve dil kullanımı, öğrencilerin birbirleriyle ve öğretmenle etkileşimde bulunmasına yardımcı olan bütünce bazlı otantik, gerçek dünya bağlamında konuşlanmış gereçler; dil öğretimi için gereç uyarlaması ve geliştirilmesi, belirli öğrenme ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre ders kitabı gereçlerinin uyarlanması, öğretmen adaylarının kendi öğretme gereçlerini ve yardımcı gereçleri uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul ortamına göre tasarlamaları; gereç değerlendirmesi, ders kitabının İDÖ sınıf ortamında kullanımı ile ilgili dil gereçleri ve ders kitabı değerlendirme kriterleri ve gereç tasarımı üzerine güncel İDE yöntemleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Yabancı dil öğretim programlarında materyalin önemi Anlatım, tartışma
2 Materyal çeşitleri(görsel, işitsel, görsel işitsel) Anlatım, tartışma
3 Ders kitabı kullanımında farklı görüşler ve yaklaşımlar Anlatım, tartışma
4 Eğitim teknolojisini etkili kullanma Anlatım, sunum
5 Materyal seçme ve uyarlama Anlatım, sunum
6 Materyal geliştirme Anlatım, sunum
7 Ders kitabı değerlendirme Anlatım, sunum
8 Ara Sınav
9 Öğrencilerin örnek materyalleri kullanmaları ve uygulamaları Sunum, grup çalışması
10 Öğrencilerin örnek materyalleri uyarlamaları ve sunmaları Sunum, grup çalışması
11 Öğrencilerin örnek materyalleri uyarlamaları ve sunmaları Sunum, grup çalışması
12 Öğrencilerin materyalleri geliştirmeleri ve sunmaları Sunum, grup çalışması
13 Öğrencilerin materyalleri değerlendirmeleri Tartışma
14 MEB İngilizce programlarına uygun materyal dosyası tasarlama ve yaratma Sunum, tartışma
15 Konuların gözden geçirilmesi Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tomlinson, B. (2011). Materials Development in Language Teaching. Cambridge University Press .
2 McGrath, I. (2002). Materials Evaluation and Design for Language Teaching. Edinburgh University Press.
3 Developing Materials for Language Teaching (2013) Second Edition, Edited by Brian Tomlinson
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 1 60
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 14 1 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 14 1 14
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 10 1 10
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 16 1 16
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 170