|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ MEYDAN (meydan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ALİ MEYDAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkiye'nin jeolojik oluşumuyla jeolojik yapı özelliklerini ana hatlarıyla kavratmak. Türkiye'nin jeomorfolojik birimleri, iklimi, hidrografyası, toprakları ve bitki örtüsü konularını tüm detaylarıyla açıklamak. Türkiye'de doğal afetlerin önemi, başta deprem olmak üzere heyelan, sel baskını, çığ gibi konuları hassasiyetle vurgulayarak Türkiye'de doğal hayvan toplulukları hakkında bilgi vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye'nin coğrafi konumunun önemini ve jeolojik özelliklerini kavrayacak |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiye'nin yeryüzü şekillerini (dağlar, platolar, ovalar ve vadiler) özelliklerini kavrayacak. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkiye'nin akarsuları, denizleri ve göllerinin özelliklerini kavrayacak. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Türkiye'nin iklim özelliklerini kavrayacak. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Türkiye'nin toprak ve bitki örtüsü özelliklerini kavrayacak. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkiye'nin jeolojik yapısı, jeomorfolojik özellikleri, akarsular, göller ve denizler, iklimi, toprakları ve korunması, Türkiye bitki örtüsü, doğal hayvan toplulukları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türkiye'nin coğrafi konumu, Türkiye'nin jeolojik özellikleri. | Anlatım, Tartışma |
2 | Türkiye'nin jeomorfolojik özellikleri, Türkiye'nin dağları, platoları ve ovaları | Anlatım, Tartışma |
3 | Türkiye'nin akarsu, karstik buzul ve kıyı şekilleri | Anlatım, Tartışma |
4 | Türkiyenin iklimi, Türkiye'de iklimi etkileyen faktörler. | Anlatım, Tartışma |
5 | Türkiye'de iklim elemanları. | Anlatım, Tartışma |
6 | Türkiye'de iklim tipleri. | Anlatım, Tartışma |
7 | Türkiye'nin akarsuları. Rivers of Turkey. | Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye'de göller. | Anlatım, Tartışma |
10 | Türkiye'nin yeraltı suları ve kaynakları | Anlatım, Tartışma |
11 | Türkiye'nin toprakları. | Anlatım, Tartışma |
12 | Türkiye'nin bitki örtüsü veBitki örtüsünü etkileyen faktörler. | Anlatım, Tartışma |
13 | Türkiye'de bitki formasyonları. Kısa sınav. | Anlatım, Tartışma |
14 | Türkiye'de doğal afetlerin özellikleri. | Anlatım, Tartışma |
15 | Türkiye'de doğal afetlerin çeşitleri. | Anlatım, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ATALAY, İ.1997; Türkiye Coğrafyası, Ege Üniversitesi Basımevi, İzmir | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Şahin, C. 1999; Türkiye Fiziki Coğrafyası, Ankara |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 16 | 64 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 154 |